برگزیت بی توافق توسط مجلس انگلیس ممنوع شد

به گزارش مجله سرگرمی، لندن - خبرنگاران - نمایندگان مجلس اعیان انگلیس شامگاه دوشنبه پس از چند روز بحث و آنالیز به طرح پیشنهادی مجلس عوام رأی مثبت دادند که دولت محافظه کار این کشور را از خروج بی توافق از اتحادیه اروپا منع می نماید.

برگزیت بی توافق توسط مجلس انگلیس ممنوع شد

به گزارش خبرنگاران، کمتر از چهار روز مانده به ضرب الاجل اتحادیه اروپا برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ترزا می نخست وزیر این کشور طبق طرحی که امشب به تصویب رسید، وادار خواهد شد تا زمان رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا، مهلت برگزیت را طبق نظر مجلس به تعویق بیندازد. طرح یادشده اینک بایستی به تائید ملکه انگلیس برسد تا به قانون در این کشور تبدیل و به اجرا گذاشته گردد.

نخست وزیر انگلیس پس از تحمل سه شکست سنگین در مجلس بر سر طرح چگونگی خروج از اتحادیه اروپا، در نامه ای خطاب به رئیس شورای اروپا تقاضا کرد تا ضرب الاجل برگزیت به نهم تیرماه موکول گردد. می پیشنهاد کرد به محض آنکه توافقنامه برگزیت به تائید مجلس انگلیس برسد، این کشور از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد،در غیر این صورت به ناچار و برخلاف میل دولت در انتخابات مجلس اروپا در دوم خرداد حاضر می شود.

انگلیس قرار بود آدینه دو هفته پیش رسماً از اتحادیه اروپا خارج گردد، اما اختلافات داخلی بر سر آینده همکاری های تجاری با اروپا و وضعیت ایرلندشمالی در آینده مرزبندی های مالی، موانع جدی ایجاد نموده است. آدینه این هفته آخرین مهلتی است که انگلیس تا آن موقع باید در ارتباط با طرحی برای خارج شدن از اتحادیه اروپا تصمیم گیری کند.

ترزا می اذعان داشت که برای حصول توافق با مخالفان سیاسی در خصوص نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا احتیاج است که هر دو طرف انعطاف نشان دهند.

وی دیروز با انتشار پیامی ویدئویی گفت: ما مطمئناً باید اتحادیه اروپا را ترک کنیم. باید به وعده های خود در ارتباط با برگزیت عمل کنیم. این بدان معناست که ما باید به یک توافق در این زمینه دست پیدا کنیم. به همین دلیل ما در کوشش برای یافتن راه های جدید و رویکرد جدیدی هستیم تا بتوانیم در مجلس به یک توافق دست پیدا کنیم و این به معنای برگزاری مذاکراتی فرا حزبی است.

نخست وزیر انگلیس هفته پیش مذاکره با حزب کارگر درباره برگزیت را شروع کرد اما اگر تا پیش از آدینه این هفته راه حلی پیدا نگردد عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در آن روزبه خاتمه می رسد.

سران کشورهای اروپایی روز آدینه درباره تمدید مهلت برگزیت تصمیم گیری می نمایند؛ بعضی گزارش ها از مخالفت فرانسه و اتریش با ادامه بلاتکلیفی وضعیت انگلیس در اتحادیه اروپا حکایت دارد.

اروپام ** هـ ن **

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18525

به "برگزیت بی توافق توسط مجلس انگلیس ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیت بی توافق توسط مجلس انگلیس ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید