طرح برگزیت دولت می در انگلیس هواداران زیادی ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، لندن - خبرنگاران - نتایج تازه ترین نظرسنجی اجرا شده نشان می دهد که طرح دولت ترزا می درباره نحوه خروج ازاتحادیه اروپا هواداران زیادی در افکار عمومی ندارد و مردم این کشور ترجیح می دهند که بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شوند.

طرح برگزیت دولت می در انگلیس هواداران زیادی ندارد

به گزارش روز شنبه خبرنگاران،یک هفته پس ازتظاهرات هواداران و مخالفان خروج انگلیس ازاتحادیه اروپا، نظرسنجی شبکه خبری اسکای نشان می دهد که تنها 16 درصد مردم حامی طرح برگزیت دولت می و 41 درصد هوادار خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هستند. در این میان 35 درصد مردم از تمدید طولانی برگزیت حمایت می نمایند.

نخست وزیر انگلیس پس از تحمل سه شکست سنگین در مجلس بر سر طرح چگونگی خروج از اتحادیه اروپا، در نامه ای خطاب به رئیس شورای اروپا تقاضا کرد تا ضرب الاجل برگزیت به نهم تیرماه موکول شود.

وی با اشاره به این مطلب که سیاست دولت انگلیس، خروج روشمند و منظم از اتحادیه اروپا است، اضافه نمود: مجلس عوام تاکنون نه به طرح موردنظر دولت رأی داده ونه درباره طرح جایگزین به توافق رسیده است؛ این در حالی است که قانون گذاران با خروج بی توافق از اتحادیه اروپا هم مخالفند و دولت نیز در این زمینه هم عقیده است.

می پیشنهاد کرد به محض آنکه توافقنامه برگزیت به تائید مجلس انگلیس برسد، این کشور از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد،در غیر این صورت به ناچار و برخلاف میل دولت در انتخابات مجلس اروپا در دوم خرداد حاضر می شود.

از سویی نظرسنجی شبکه خبری اسکای حاکی است که بیشتر مردم انگلیس مخالف شرکت در انتخابات مجلس اروپا هستند ومعاون وزیر آموزش انگلیس هم امروز در گفت وگویی این اقدام را خودکشی سیاسی حزب محافظه کار توصیف نموده است.

روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در پی اختلاف نظر دولت با قانون گذاران این کشور به بن بست خورده است. انگلیس قرار بود آدینه دو هفته پیش رسماً ازاتحادیه اروپا خارج شود، اما اختلافات داخلی بر سر آینده همکاری های تجاری با اروپا و وضعیت ایرلندشمالی در آینده مرزبندی های مالی، موانع جدی ایجادنموده است.همزمان منابع انگلیسی از آماده باش هزاران نیروی پلیس آموزش دیده ضد شورش برای مقابله با هرج ومرج های احتمالی در مورد برگزیت بدون توافق خبر داده اند.

نخست وزیر انگلیس هفته گذشته اذعان داشت که ادامه این بحران به سود کشور نیست و برای خروج از بن بست برگزیت با جرمی کوربین رهبر مخالف حزب دولت ملاقات خواهد نمود. سه روز پس از مذاکرات فشرده میان دو طرف، حزب کارگر روز آدینه با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که دولت حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیست و ادامه این مذاکرات بی فایده است.

سران کشورهای اروپایی قرار است آدینه آینده درباره تمدید مهلت برگزیت تصمیم گیری نمایند. دونالد توسک رئیس شورای اروپا میخواهد تا مهلت برگزیت را به مدت یک سال تمدید کند اما گزارش ها از مخالفت فرانسه و اتریش با ادامه بلاتکلیفی وضعیت انگلیس در اتحادیه اروپا حکایت دارد.

همز مان وزارت کشور انگلیس عبارت اتحادیه اروپا را از روی جلد گذرنامه های انگلیسی حذف، اما اعلام نموده است که این مساله تا معین شدن وضعیت برگزیت تأثیری بر تردد اتباع انگلیسی به اروپا نخواهد داشت. یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس دراین باره شرح داد گذرنامه های جدید پس از 29 مارس،(مهلت اولیه خروج این کشور از اتحادیه اروپا) صادرشده و به این ترتیب ادامه خواهد داشت. رنگ این گذرنامه ها که به توصیه اتحادیه اروپا به رنگ قرمز جگری تبدیل شده بود هم پاییز امسال به رنگ آبی گذرنامه های قدیم انگلیس بازمی شود.

اروپام ** هـ ن **1590

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18136

به "طرح برگزیت دولت می در انگلیس هواداران زیادی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح برگزیت دولت می در انگلیس هواداران زیادی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید