اتحادیه اروپا انگلیس را به تحریم تهدید کرد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس شورای اروپا تأیید نموده اتحادیه اروپا ممکن است از ابزار تحریم برای مجاب کردن لندن به اجرای توافق برگزیت استفاده کند.

اتحادیه اروپا انگلیس را به تحریم تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس شورای اروپا قبل از ملاقات با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس جهت رایزنی در مورد اجرای توافق برگزیت گفت اتحادیه اروپا از تمامی ابزارهای خود برای دفاع از منافعش استفاده خواهد نمود.

چارلز میشل در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست گروه هفت گفت چنانچه انگلیس به توافقی که در مورد ایرلند شمالی امضا نموده پایبند نباشد حاکمیت قانون را نقض نموده است.

روزنامه ایندیپندنت نوشته این اظهارات میشل در حکم تهدید تلویحی انگلیس به استفاده از تحریم های تجاری، در صورت اصرار این کشور بر اجرای یک پروتکل جنجالی در مورد ایرلند شمالی است.

توافق برگزیت که میان انگلیس و اتحادیه اروپا امضا شد حاوی مفاد خاصی است که به هر یک از طرف ها اجازه می دهد در صورت عدول طرف مقابل از عمل به تعهداتش بعضی حقوق تجاری مذاکره شده را معلق کند.

انگلیس خواهان تعلیق یا تغییر بعضی مفاد موجود در پروتکل ایرلند شمالی است که حدود یک سال پیش توسط دولت بوریس جانسون بر سر آن مذاکره شد. دولت انگلیس اکنون می گوید این پروتکل بیشتر از آنچه انتظار می رفت برای انگلیس ضرر دارد.

پروتکل ایرلند شمالی، آنالیز کالاها در امتداد مرز ایرلند را از هنگام آغاز روابط جدید میان انگلیس و اتحادیه اروپا در اول ژانویه معاف نموده است. این پروتکل یکی از مفاد توافق برگزیت است.

رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه از انگلیس خواست به مفاد پروتکل ایرلند شمالی عمل کند. او گفت: ما با پادشاهی انگلیس بر سر اینکه این پروتکل تنها راهکار ممکن برای جلوگیری از استقرار مرز سخت در ایرلند شمالی است به توافق رسیدیم.

او افزود: سال ها در این خصوص بحث نموده ایم و این راهکار را به عنوان تنها راهکار ممکن یافته ایم. در این خصوص، معاهده ای حاصل شده که همان توافق برگزیت است. این توافق به امضای هر دو طرف رسیده و اکنون مهم است که آن را اجرا کنیم.

مردم بریتانیا در یک همه پرسی که سال 2016 برگزار گردید، به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی مثبت دادند. دولت انگلیس، در ابتدای امسال میلادی پس از کشمکش های فراوان توانست جهت اجرای برگزیت با بروکسل به توافق برسد.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 146980

به "اتحادیه اروپا انگلیس را به تحریم تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا انگلیس را به تحریم تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید