کالری های موجود در نخود

به گزارش مجله سرگرمی، بعقیده وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، 1 فنجان نخود حاوی 728 کالری است. به منظور کسب اطلاعاتی در خصوص حقایق تغذیه ای و فوائد سلامتی بخش نخود این مقاله را مطالعه نمایید.

کالری های موجود در نخود

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

بعقیده وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، 1 فنجان نخود حاوی 728 کالری است. به منظور کسب اطلاعاتی در خصوص حقایق تغذیه ای و فوائد سلامتی بخش نخود این مقاله را مطالعه نمایید.

نخود یکی از معروف ترین اعضای خانواده بقولات است. همچنین به آن نخود آبگوشتی، نخود هندی، و یا نخود بنگالی گویند و در سرتاسر جهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. نخود عمدتاً در مدیترانه، غرب آسیا و نواحی خاورمیانه یافت می شود. غیر از این نواحی از جهان، همچنین در آمریکای لاتین و مرکزی مصرف می شود. این بنشن به صورت گِرد بوده همراه با سری نوک تیز و پوست آن هم به رنگ کرم است. آن را می توان به رنگهای مشکی، کرمی، قرمز و سبز هم یافت. نخود مانند سایر حبوبات سرشار از پروتئین و سایر مواد مغذی است. در خصوص میزان کالری های موجود در آن بایستی گفت که این میزان کاملاً بالا است. در این مقاله میزان کالریهای موجود در نخود و دیگر اطلاعات تغذیه ای آن را مورد بحث قرار می دهیم.

کالری های موجود در نخود

نخود حاوی میزان کالری بالایی است. افرادی که تحت رژیم کاهش وزن قرار دارند معمولاً به رژیم غذایی کم کالری فکر می نمایند. اما جدای از بالا بودن میزان کالری آن، از میزان بسیار خوبی فیبر، پروتئین و مواد معدنی برخوردار است. میزان چربی آن بسیار پایین بوده و در نتیجه می تواند در رژیم غذایی گنجانده شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهند که حبوبات می توانند به کاهش وزن کمک نمایند، علی رغم این واقعیت که از میزان کالری بالایی برخوردارند. شما می توانید آنها را به صورت تازه، کنسروی و یا خشک تهیه کنید. حبوبات خشک می توانند برای مدت زمان بسیار طولانی نگهداری شده و تنها نیاز داشته که به خوبی در آب خیسانده شده تا به این ترتیب پیش از پخت کمی نرمتر شوند. نخود و لوبیاهای کنسروی از کالری کمی بالاتر نسبت به انواع تازه و یا خشک شده برخوردارند. بعقیده وزارت کشاورزی ایالات متحده کالری موجود در نخود به طور قابل توجهی بیشتر بوده که در جدول ذیل نشان داده شده است.

نخود (1 فنجان)

میزان کالری

آب پز شده

269

کنسروی

286

خام

728

فوائد سلامتی بخش

مواد مغذی موجود در نخود به تنهایی فوائد سلامتی بخش آن را نشان می دهند. برخی از فوائد سلامتی بخش نخود در ادامه به صورت فهرست آورده شده اند.

نخود از میزان کلسترول پایینی برخوردار بوده که آن را در کاهش خطر بروز حملات قلبی مفید می سازد. نخود کلسترول بدن را کاهش داده و از اینرو در جلوگیری از بسکمک بیماریهای قلبی مفید است.

میزان فیبر نخود بالا بوده که به بدن در حفظ سطح قند خون کمک می نماید. محتوای مواد معدنی بالا، میزان انرژی بدن را افزایش می دهد. مواد معدنی همچون مهمیم و آهن به بهبود کیفیت خون کمک کرده و جریان خون مناسب را حفظ می نماید.

نخود برای زنان باردار مفید می باشد به این دلیل که از میزان آهن و پروتئین بالایی برخوردار است. پروتئین به تولید انرژی در بدن کمک می نماید. حتی یک فنجان نخود می تواند یک چهارم پروتئین روزانه مورد نیاز شما را تأمین سازد.

محتوای فیبر آن، اجابت مزاج و دیگر مسائل مرتبط با سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

محتوای پتاسیم و سدیم آن به حفظ سطح پی هاش (PH) بدن کمک می نماید.

افرادی که دارای سطوح بالای سدیم در بدن خود هستند بایستی نخود را بدون افزودن نمک به آن مصرف نمایند.

اکنون که از کالریهای موجود در نخود و سایر حقایق تغذیه ای آن اطلاع یافتید، می توانید این ماده غذایی سالم را وارد رژیم غذایی روزانه خود سازید. شما می توانید آن را به شکل سالاد مصرف کرده و یا می توانید طبق دستور غذایی خود آن را بپزید. این ماده غذایی نه تنها به غذای شما طعم و مزه می بخشد، بلکه برای سلامت تان هم مفید خواهد بود.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: راسخون
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 161130

به "کالری های موجود در نخود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالری های موجود در نخود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید