چیریچ: گریه نمی کنیم و باید کار کرد

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران با اشاره به شرایط سخت تیم ملی واترپلوی ایران مسبت به سال گذشته، گفت: شرایط مالی سخت در ایران سراسری است، گریه نمی کنیم و تنها باید کار کنیم تا بهترین نتیجه کسب گردد.

چیریچ: گریه نمی کنیم و باید کار کرد

به گزارش خبرنگاران، از ساعت 16:30 عصر امروز (یکشنبه) 28 مهر ماه 1398، نشست خبری الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران به میزبانی سالن کنفرانس استخر بین المللی 9 دی استادیوم شیرودی برگزار گردید.

فرید فتاحی دبیر فدراسیون شنای ایران در ابتدای این نشست گفت: سال گذشته سال بسیار خوبی برای هر سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو بود. امیدواریم بتوانیم در شنا سهمیه المپیک را کسب کنیم، کار بسیار دشواری است اما دور از دسترس نیست. در واترپلو نیز برای کسب سهمیه کوشش می کنیم تا تنها سهمیه آسیا را کسب کنیم، به جز ژاپن که میزبان المپیک 2020 است با یاری الکساندر چیریچ، پرقدرت در مسابقات واترپلو حضور پیدا می کنیم و امیدوارم این مهم را به دست آوریم. چیریچ واترپلوی ما را دگرگون نموده و همه دستاورهای این روزها حاصل کوشش او است. چیریچ از بهترین مربیان جهان است و امیدوار هستم در سال های آینده نیز از همه داشته های او استفاده کنیم.

در ادامه الکساندر چیریچ در خصوص معیار خود برای انتخاب نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی، گفت: لیست توانمندی ها را داریم و بر اساس آن نفرات را انتخاب نموده ایم. رفتار و توانایی های فیزیکی یک فرد معیارهای انتخاب است، تنها یک فاکتور مهم نیست و مجموعه ای از همه موارد تاثیرگذار در انتخاب بنده است. علاوه بر ویژگی های بازیکنان، مربی هم بینشی دارد که باید بر اساس آن نفرات خود را برای اجرای تاکتیک های مد نظرش انتخاب کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط مالی سخت ایران و کمبود بازیهای تدارکاتی، تیم ملی ایران برای رقابتهای انتخابی المپیک به کیفیت بازیهای آسیایی 2018 می رسد؟ اظهار کرد: تشکر می کنم بابت سوال خوبی که پرسیده شد. این شرایط مالی مشکل سراسری است و نمی توان گریه کرد، با این داشته هایی که داریم کار می کنیم و در حال حاضر باید به اردوی سنگاپور اعزام شویم و سپس با کره جنوبی بازی تدارکاتی انجام دهیم. باید بگویم هزینه این اردوها توسط فدراسیون های میزبان پرداخت می گردد و فرصتی است که نمی توان ساده از کنار آنها گذاشت . آخرین اردوی مشترک ما هم همان دسامبر سال گذشته باکره جنوبی بود. مسائل مالی وجود دارد ولی باید کار کرد و نتیجه گرفت.

او ادامه داد: به هر حال کار سختی است، پنج بازیکن ما که در بازیهای آسیایی بودند الان کنار تیم نیستند و باید تاکتیک های خود را به نفرات جدید بیاموزیم. تیمی که به آن کیفیت بازیهای جاکارتا رسید سه سال تمرین نموده بود. وقتی یک دندان از دست می دهید چهره تان زشت می گردد، اکنون ما پنج دندان از دست داده ایم و تیم چهره زشتی دارد که باید رفع گردد.

چیریچ همچنین در خصوص ارتباط لیگ با تیم ملی و مدت زمان برگزاری بازی های لیگ گفت: تیم هرچقدر بیشتر بازی کند کیفیت بالاتر می رود. زمان بندی لیگ هم باید به گونه ای باشد که زمان احتیاج تیم ملی به بازیکنان، باشگاه ها نفرات را در اختیار تیم ملی قرار دهند که امری طبیعی در جهان است. در حال حاضر نیز اقدامات خوبی در حال انجام شدن است. در خصوص زمان لیگ هم باید بگویم که چهار ماه زمان کوتاهی است اما باید از کمیته فنی سوال بپرسید که آیا توانایی طولانی تر کردن لیگ را دارد یا خیر.

او در خصوص برنامه چهار ساله خود برای استفاده از همه پتانسیل واترپلوی ایران گفت: از ابتدا که وارد ایران شدم و برنامه خود را برای المپیک طراحی کردم، کوشش نموده ام که همه پتانسیل ایران را به کار گیرم، اما همان پنج نفری که از تیم جدا شده اند معتقد هستند زندگی دیگری دارند. با این حال همه کوشش خود را انجام می دهیم تا از همه پتانسیل خود استفاده کنیم؛ چه نفراتی که قبلا خط خورده اند و چه نفراتی که به تازگی اضافه می شوند. قطعا از ابتدا به این فکر می کردیم که شاید نفراتی را نداشته باشیم. در این سه سال همانطور که در بزرگسالان کار نموده ایم، روی نفرات جوانان نیز توجه داشتیم تا روی آنها سرمایه گذاری نموده و در چنین شرایطی از آنها استفاده کنیم.

چیریچ درباره برنامه های خود برای انتخابی المپیک نیز گفت: بعد از بازیهای آسیایی برنامه ای را به فدراسیون ارائه کردم، اما در همان زمان تحریم های جدید باعث شد برنامه ها را اجرایی نکنیم. تیم چین الان مربیانش ماهیانه 23 هزار یورو دریافتی دارند و این تنها برای کارکنان تیم چین است. آنها چندین تورنمنت تدارکاتی رفته اند و ما از دسامبر سال گذاشته هیچ تورنمنتی نرفته ایم. اما ما گریه نمی کنیم و مطرح کردن این موضوع تنها مقایسه بود. ژاپن هم سطح بسیا بالاتری از آسیا دارد. قزاقستان دو بازیکن صرب به تیمش اضافه نموده که در لیگ روسیه کار می نمایند که یکی از بهترین لیگ ها است.

سرمربی تیم ملی واترپلو درباره لژیونرهای ایران نیز گفت: در حال حاضر ما تنها یک بازیکن یعنی شایان قاسمی را داریم که در فرانسه بازی می نماید و از صربستان نیز پیشنهاد دارد. طبق شنیده ها نیز حریفان اروپایی از سطح بالای نفرات تیم ما تعجب نموده و به همین دلیل آنها را می خواهند. سال گذشته چند نفر را داشتیم که به آنها درخواست داده بودند و اگر باز هم این اتفاق رخ دهد، با کمال میل به آنها اجازه می دهم که در چنین لیگ های با کیفیتی بازی نمایند. همه این نفرات نماینده ایران هستند و امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشند.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53869

به "چیریچ: گریه نمی کنیم و باید کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیریچ: گریه نمی کنیم و باید کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید