پیش بینی سرانجام هفته ای گرم و شروع هفته ای خُنک تر

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی کرد تا روز آدینه (13 اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما بین 2 تا 3 درجه رخ خواهد داد اما از شنبه شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

پیش بینی سرانجام هفته ای گرم و شروع هفته ای خُنک تر

کبری رفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی خبرنگاران اضافه نمود: از روز شنبه (14 اردیبهشت) با ورود سامانه پرفشار بر روی دریای خزر شاهد کاهش نسبی دما در مناطق سواحل شمالی دریای خزر و اردبیل خواهیم بود.

وی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت اما بعدازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، زنجان، همدان و قزوین بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق رخ می دهد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر فردا و آدینه در استان های لرستان، مرکزی و بعضی از مناطق استان اصفهان این شرایط را خواهیم داشت و از بعدازظهر آدینه در شمال غرب کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردببل و زنجان رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

رفیعی گفت: از بعدازظهر پنجشنبه و روز آدینه در سواحل شمالی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما را داریم اما به تدریج از روز شنبه با شمالی شدن جریانات جوی بر روی دریای خزر برای این مناطق به ویژه سواحل خزر و اردبیل کاهش نسبی دما خواهیم داشت. در دامنه های البرز مانند استان های البرز، قزوین و تهران نیز انتظار بارش داریم.

به گفته وی روز شنبه در دامنه های زاگرس مرکزی در غرب، جنوب غرب کشور و بخش هایی از مرکز نیز بارش پراکنده خواهیم داشت.

رفیعی گفت: همچنین طی روزهای آینده شاهد وزش بادهای شدید در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل خواهیم بود که گاهی با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی همراه است.

** آسمان تهران صاف تا کمی ابری

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است اما در بخش هایی از استان تهران، آسمان گاهی کمی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود، بیشینه دمای امروز پایتخت 23 درجه بالای صفر و کمینه فردا صبح 14 درجه می گردد، کمینه امروز صبح تهران 12 درجه بالای صفر بود.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای 1 درجه بالای صفر و اهواز 35 به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند که بعد از آن، بندرعباس 33، بوشهر و کرمان 28 درجه بالای صفر دیگر مناطق گرم کشور بودند.

علمی** 9014** 1055

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21696

به "پیش بینی سرانجام هفته ای گرم و شروع هفته ای خُنک تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی سرانجام هفته ای گرم و شروع هفته ای خُنک تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید