پرداخت 400 میلیون غرامت به دامداران یزد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: باید به دامدارانی که دام های آنها به دلیل ابتلا به بیماری توسط دامپزشکی معدوم شده است، حدود 400 میلیون تومان غرامت پرداخت کنیم.

پرداخت 400 میلیون غرامت به دامداران یزد

به گفته خبرنگاران به نقل از مهر، علی اکبر حدادزاده با اشاره به این که سالانه تعداد زیادی دام بر اثر ابتلاء به بیماری معدوم می گردد، گفت: در مواردی مانند شناسایی کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تا شعاع یک کیلومتری باید از وجود پرنده ها پاکسازی گردد.

وی مطرح کرد: این اقدامات که در راستای حفظ سلامت جامعه انجام می گردد، خسارت هایی برای دامداران و… به بار می آورد که بخشی از این رقم توسط دامپزشکی پرداخت می گردد. همچنین دامپزشکی 75 درصد زیان واقعی وارد شده به دامداران را پرداخت می نماید که این رقم در امسال تا به امروز به 400 میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد اضافه کرد: البته اقدامات پیشگیرانه نظیر واکسیناسیون دام ها یا خون گیری و انجام آزمایش های لازم نیز از اقداماتی است در راستای حفظ سلامت دام ها به عنوان سرمایه های اجتماعی انجام می گردد.

وی ادامه داد: در راستای تست سلامت دام ها، سالانه 15 هزار رأس دام خون گیری و آزمایش های لازم در زمینه تب مالت و سل روی آنها انجام می گردد. این در حالی است که امسال خون گیری از هزار و 878 رأس اسب برای تست بیماری مشمشه صورت گرفته است.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64375

به "پرداخت 400 میلیون غرامت به دامداران یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 400 میلیون غرامت به دامداران یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید