خاتمه معافیت خریداران نفت ایران از تحریمهای آمریکا اعلام می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- روزنامه واشنگتن پست به نقل از دو مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه اعلام خواهد نمود که معافیتهای تحریمی واردکنندگان نفت ایران از دوم ماه می (12 اردیبهشت) دیگر تمدید نخواهد شد؛ اقدامی که تبعاتی برای بازارهای جهانی نفت دارد.

خاتمه معافیت خریداران نفت ایران از تحریمهای آمریکا اعلام می گردد

به گزارش بامداد دوشنبه خبرنگاران، جاش راگین ستون نویس واشنگتن پست درباره این اقدام خصمانه آمریکا علیه ایران نوشت: حدود یک سال پس از تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته ای، وزارت خارجه این کشور میخواهد اعلام کند که همه کشورها باید واردات نفت ایران را به طور کامل سرانجام دهند؛ در غیر اینصورت مشمول تحریم های آمریکا خواهند شد.

این روزنامه به نقل از دو مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه نمود: پمپئو صبح دوشنبه در حضور رسانه ها اعلام خواهد نمود که این وزارتخانه از دوم ماه می، دیگر معافیت هیچ یک از کشورهایی را که در حال حاضر از ایران نفت خام یا کُندانسه (نفت سبک) وارد می نمایند، تمدید نخواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، دونالد رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته در اقدامی غیرقانونی به طور یکجانبه از برجام خارج شد و پس از آن طی دو مرحله تحریم هایی را که طبق این توافق برداشته شده بود، بازگرداند. این تصمیم با اعتراض شدید طرف های دیگر برجام و شرکای تجاری ایران روبرو شد.

واشنگتن مدعی شده بود که میخواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما از همان ابتدا در اجرای این سیاست بازنده شد و در نهایت در ماه نوامبر مجبور شد هشت کشور شامل چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان را به مدت 6 ماه از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کند. این معافیت ها ماه می (اردیبهشت) به سرانجام می رسد.

واشنگتن پست نوشته که تصمیم آمریکا برای سرانجام دادن به این معافیت ها تبعاتی برای بازارهای جهانی نفت دارد. به گزارش این روزنامه، هند و چین در حال حاضر بزرگترین واردنمایندگان نفت از ایران هستند. اگر این کشورها با خواسته های ترامپ همراهی ننمایند ممکن است روابط دوجانبه این کشورها با آمریکا دچار تنش شده و به موضوعات دیگری مانند تجارت سرریز کند. این گزارش همچنین حاکی است، آمار و گزارش های تحلیلگران غیردولتی حاکی است که صادرات نفت ایران در اوایل سال 2019 افزایش داشت.

به نوشته واشنگتن پست، ترامپ گفته که از ایران می خواهد به میز مذاکره بازگردد و توافقی بهتری نسبت به آنچه که دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بسته بود، امضا کند. اما ایران گفته است که قصد انجام چنین کاری را ندارد. این روزنامه اضافه نمود: غیرمحتمل است که ایران برای مذاکره در خصوص یک توافق بهتر با دولت ترامپ سر یک میز بنشیند.

شبک**9423**1708

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20406

به "خاتمه معافیت خریداران نفت ایران از تحریمهای آمریکا اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه معافیت خریداران نفت ایران از تحریمهای آمریکا اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید