پاچه خواری جناب رییس از آمریکا!

به گزارش مجله سرگرمی، دبیرکل اوپک اخیرا در مصاحبه عجیبی با شبکه سی ان بی سی اظهار کرد انقلاب شیل آمریکا یاری کرد از یک آشوب انرژی در جهان جلوگیری گردد.

پاچه خواری جناب رییس از آمریکا!

به گزارش خبرنگاران، محمد بارکیندو در اشاره به نقشی که شیل آمریکا در ریزش اخیر قیمت نفت داشت، بسیار ظریف عمل کرد و نشان داد دبیرکل اوپک در بحبوحه کوشش های شماری از نمایندگان کنگره آمریکا برای تصویب قانون ضد اوپک و تحت تعقیب قرار دادن اعضای این گروه، کوشش دارد صلح برقرار کند.

بارکیندو گفت: اوپک در سال 2016 با انعقاد پیمان کاهش فراوری که حدود 1.8 میلیون بشکه در روز از عرضه به بازار جهانی کاست، صنعت نفت جهانی را نجات داد و در ادامه گفت شیل آمریکا به اجتناب از وقوع یک بحران یاری کرد و مانع از کمبود نفت در بحبوحه رشد تقاضا شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این اظهارات تا حدودی متناقض بود. بارکیندو با بیان اینکه تصمیماتی که اوپک به همراه شرکای غیر اوپک خود اتخاد کرد، صنعت نفت را از فروپاشی کامل نجات داد گفت نفت برنت در یک مقطع در سال 2015 به پایین 30 دلار در هر بشکه سقوط کرد. از آنجا که تقریباً همه تحلیلگران و ناظران انرژی توافق دارند که توسعه شیل آمریکا به جهش عرضه منجر شد و دلیل اصلی افت قیمت نفت بود، این گفته بارکیندو که شیل به جلوگیری از بروز آشفتگی در دنیای انرژی یاری کرد اندکی مبهم به نظر می رسد.

دبیرکل اوپک همچنین اظهار کرد: تصمیم اوپک برای کاهش فراوری نفت به فراوریکنندگان آمریکایی یاری کرد در رکودی که پس از ریزش قیمت نفت در سال 2014 روی داد، دوام بیاورند.

کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته لایحه معروف به نوپک را تصویب کرد. این قانون مصونیتی که اوپک تاکنون داشته و این گروه را از شکایت های آمریکایی در امان نگه داشته است لغو خواهد نمود و به دادستان کل آمریکا اجازه خواهد داد از این گروه فراوریکننده نفت یا هر یک از اعضای آن به دلایل تبانی در کنترل قیمت نفت شکایت کند.

اتحاد اوپک و گروهی از فراوریکنندگان غیر اوپک شامل روسیه معروف به اوپک پلاس اواخر سال گذشته موافقت کردند فراوری نفت را در نیمه اول سال 2019 به منظور جلوگیری از اشباع عرضه بازار، 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این گروه از سال 2017 پیمان کاهش فراوری نفت را شروع نموده و چند بار آن را تمدید نموده است.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14424

به "پاچه خواری جناب رییس از آمریکا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاچه خواری جناب رییس از آمریکا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید