وجود 170 کلاس درس کانکسی در کرمان

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: 170 کلاس درس کانکسی داریم که اغلب در مناطق عشایری هستند و امکان ساخت مدرسه در آن مناطق نیست و یا کمتر از 10 دانش آموز دارند.

وجود 170 کلاس درس کانکسی در کرمان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش کرمان در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع کیفیت و نظارت فعلی بر مراکز و مدارس غیردولتی برگزار گردید با اشاره به سالگرد زلزله بم و گذشت 14 سال از این حادثه ناگوار و در پاسخ به اینکه چرا هنوز بعضی مدارس در کرمان بازسازی نشده اند؟، گفت: کرمان از پهناورترین استانهاست و 16 منطقه کمتر توسعه یافته دارد.

وی اضافه کرد: زلزله خیز بودن کرمان باعث شده درباره آموزش دغدغه بیشتری داشته باشیم با وجود 5700 فضای آموزشی در کرمان هنوز با ایده آل فاصله داریم، از این تعداد 17 درصد نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است و 18 درصد مدارس تخریبی هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال های 90 تا 91 حضور و مشارکت خیرین را بیشتر شاهد بوده ایم و قریب به 2500 کلاس درس توسط آن ها ساخته شده است، گفت: 170 کلاس درس کانکسی داریم که اغلب در مناطق عشایری هستند و امکان ساخت مدرسه در آن مناطق نیست و یا کمتر از 10 دانش آموز دارند. همچنین از سویی در بعضی مناطق که جمعیت زیاد شده و فضا نداریم کانکس باید دایر گردد.

اسکندری نسب با بیان اینکه در زمان وقوع زلزله بم 26 هزار دانش آموز داشتیم، اما اکنون 40 هزار دانش آموز داریم، اظهار کرد: فضا های تخریبی از زمان زلزله، با همت دولت و مردم فضا ها ساخته شده اند، اما چون جمعیت رو به رشد است هنوز با کمبود فضا روبرو هستیم. وی با اشاره به اینکه مشارکت خیرین را دنبال می کنیم گفت: اکنون به صورت پایلوت، خیرین، به شکل گروهی مدرسه می سازند. اخیرا مدرسه ای با مشارکت 90 خیّر ساخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان اضافه کرد: ما از ابتدای سال جاری، بخاری نفتی را از سیستم گرمایشی 750 مدرسه را که علمک گاز به آنجا رسیده بود جمع آوری و استاندارد کردیم مگر مدارس عشایری و کوهستانی که امکانات برق و گاز نیست. اگر جایی برق باشد، بخاری تابشی داریم و جایی که برق و گاز باشد، دیگر بخاری نفتی نداریم.

وی به تفاهم جدید برای مشارکت خیرین گفت: اگر خیرین 30 درصد ساخت یک پروژه را مشارکت نمایند تا 70 درصد هم دولت تقبل میکند و فرصت خوبی است تا مشکل فضای آموزشی استان رفع گردد. بودجه خوبی اختصاص داده شده و کار های خوبی آغاز شده است.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65261

به "وجود 170 کلاس درس کانکسی در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 170 کلاس درس کانکسی در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید