واکنش رئیس مجلس انگلیس به اختلافات بروکسل-لندن بر سر برگزیت

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس مجلس انگلیس نارضایتی خود را نسبت به بدتر شدن روابط بین بروکسل و لندن در آستانه خروج این کشور از اتحادیه اروپا ابراز نموده است.

واکنش رئیس مجلس انگلیس به اختلافات بروکسل-لندن بر سر برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آندرا لیدسام رئیس مجلس انگلیس در اظهاراتی گفت: من واقعا از بازی که اتحادیه اروپا درباره برگزیت در حال اجرا آن است دارم تعجب می کنم.

اظهارات رئیس مجلس انگلیس در شرایطی است که روابط بین لندن و بروکسل در آستانه رای گیری نمایندگان مجلس انگلیس درباره توافق برگزیت بدتر شده است.

در حالی که کمتر از سه هفته زمان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فرصت باقی مانده است، ترزا می نخست وزیر این کشور هنوز نتوانسته است تغییرات لازم در توافق برگزیت را با هدف جلب حمایت نمایندگان مجلس ایجاد کند. مجلس انگلیس قبلا در رای گیری ژانویه با توافق برگزیت بین دولت انگلیس و رهبران اروپایی مخالفت نموده اند.

عامل اصلی اختلافات بین بروکسل و لندن، مساله ایرلند شمالی است که تاکنون حل نشده باقی مانده است.

میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا روز آدینه گفته است که بریتانیا می تواند این حق را به صورت یکجانبه داشته باشد تا اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا را پس از برگزیت ترک کند. با این حال، ایرلند شمالی در اتحادیه گمرکی اروپا باقی خواهد ماند.

این پیشنهاد با واکنش منفی مقام های لندن روبرو شده است. لیدسام در ادامه گفت: هنوز بعضی امیدواری ها وجود دارد ولی من واقعا از چیزهایی که از سوی اتحادیه اروپا می شنوم، ناامید و مایوس می شوم. من باید از خودم بپرسم که اتحادیه اروپا در حال اجرا چه نوع بازی است.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر ترزا می بار دیگر نتواند رای مثبت مجلس به توافق برگزیت را جلب کند، چه کسی شایسته سرزنش است، گفت: باید به این مساله اشاره کنم که اتحادیه اروپا باید همکاری نزدیکتری با ما داشته باشد. ما امیدواریم که بتوانیم رای مثبت مجلس به توافق برگزیت را جلب کنیم ولی این مساله بستگی به پاسخ اتحادیه اروپا و جدی گرفته شدن پیشنهادات بریتانیا دارد.

این در شرایطی است که گای ورهوفشتات هماهنگ کننده برگزیت مجلس اروپا نیز از پیشنهاد بارنیه حمایت کرد و گفت: بارنیه پیشنهادات سازنده ای را مطرح نموده و ما منتظر پاسخ روشن و معتبری از سوی بریتانیا هستیم تا یک برگزیت منظم و بدور از هرج و مرج را تضمین کند.

گرچه مذاکره با بروکسل ادامه دارد ولی بدون دستیابی به یک پیشرفت بزرگ و مهم، ترزا می بار دیگر در جلب حمایت نمایندگان مجلس از توافق برگزیت شکست خواهد خورد.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15168

به "واکنش رئیس مجلس انگلیس به اختلافات بروکسل-لندن بر سر برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس مجلس انگلیس به اختلافات بروکسل-لندن بر سر برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید