مناسبات دو سوی آتلانتیک محور اصلی مذاکرات اوباما-مرکل

به گزارش مجله سرگرمی، باراک اوباما که روز گذشته به برلین سفر نموده است در دیدار امروز خود با صدر اعظم آلمان به مسئله مناسبات دو سوی آتلانتیک و اختلافاتی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ ایجاد شده است خواهد پرداخت.

مناسبات دو سوی آتلانتیک محور اصلی مذاکرات اوباما-مرکل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سوئیسی نویه زوریخه سایتونگ، مناسبات بین آمریکا و آلمان از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا به شدت به تیرگی گرائیده است. در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بین برلین و واشنگتن روابط محبت آمیز ای برقرار بود.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا که روز گذشته به آلمان سفر نموده است در شهر کلن سخنرانی را در برابر هزاران نفر ایراد کرد. وی در سخنان خود با اطمینان و البته خوش بینانه و محتاطانه گفت که آمریکا به زودی دوباره در زمینه حفاظت از آب و هوا نقش رهبری را به عهده خواهد گرفت.

اوباما در بخش دیگری از سخنانش گفت که طبیعتا بسیاری از موضع فعلی دولت آمریکا در قبال مسئله آب و هوا دلسرد هستند، اما ما نباید فراموش کنیم که از جمله ایالت کالیفرنیا توافق آب و هوای پاریس را کاملا اجرا می نماید. وی همچنین درباره به صحنه آمدن جوانان ابراز امیدواری نموده و گفت: اگر همه جوانان در انتخابات ها شرکت نمایند و به احزاب دوست با آب و هوا رای دهند آن ها می توانند به سرعت تغییراتی ایجاد نمایند.

اوباما همچنین تاکید نمود که تصمیم گیری ها و بحث ها باید بر اساس واقعیت ها شکل گیرد. من یکی از هواداران بزرگ ارزش های روشنگرانه مانند عقل و منطق هستم.

یکی از نکات مورد اختلاف بین مرکل و ترامپ سیاست های مالی دولت فعلی آمریکا بر مبنای شعار اول آمریکاست. آنگلا مرکل، همیشه به این سیاست دونالد ترامپ انتقاد وارد نموده و آن را به مفهوم بازگشت از رویکرد چند جانبه گرایی برای حل بحران های بین المللی می داند. مرکل و اوباما در دیدار امروز خود به مسئله مناسبات دو سوی آتلانتیک هم خواهند پرداخت. مرکل اواخر ماه می برای یک سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان نخبه دانشگاه هاروارد به ایالات متحده سفر خواهد نمود اما برنامه دیداری با ترامپ در دستور کار قرار ندارد.

همچنین در دیدار امروز مرکل و اوباما مسئله درخواست ترامپ برای افزایش هزینه های نظامی آلمان در ناتو هم مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت. کشورهای عضو ناتو در سال 2014 در نشستی خود توافق کردند که تا سال 2024 هزینه های نظامی خود را به 2 درصد فراوری ناخالص ملی افزایش دهند. آلمان تا به حال افزایش 1.5 درصدی هزینه های نظامی تا سال 2024 را در دستور کار قرار داده است.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17971

به "مناسبات دو سوی آتلانتیک محور اصلی مذاکرات اوباما-مرکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسبات دو سوی آتلانتیک محور اصلی مذاکرات اوباما-مرکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید