مربیان ایرانی کارهای بزرگی انجام داده اند، والیبال دلسوز می خواهد

به گزارش مجله سرگرمی، مصطفی کارخانه در مصاحبه با خبرنگاران درباره قهرمانی تیم والیبال جوانان در رقابت های دنیای گفت: با توجه به حضور 3-4 دوره ام در رقابت های قهرمانی دنیا به خوبی می دانم که جوانان ایران کار بزرگی انجام دادند. عنوان قهرمانی دنیا در رده جوانان به سادگی به دست نمی آید. والیبالیست های جوان ایران کار بزرگی انجام دادند. بهروز عطایی سرمربی تیم و فدراسیون می دانند چه کاربزرگی انجام داده اند. آنها دل مردم را شاد کردند و امیدوارم بازیکنان جوان به حال خود رها نشوند.

مربیان ایرانی کارهای بزرگی انجام داده اند، والیبال دلسوز می خواهد

توجه به چشم سرمایه بهترین پاداش است

کارشناس والیبال با تاکید بر اینکه در گذشته نگرانی هایی درباره پشتوانه تیم ملی بزرگسال وجود داشت گفت: نگران جایگزین سعید معروف و موسوی بودیم اما حالا با قهرمانی جوانان در دنیا دیگر جای نگرانی نیست. بهترین پاداش برای این تیم این است که مورد توجه قرار بگیرند و به آنها به چشم سرمایه نگاه گردد.

قهرمانی در دنیا سنت شکنی بود

وی در پاسخ به این سوال که قهرمانی تیم پیش از شروع مسابقات قابل پیش بینی بود یا خیر؟ گفت: کسب نتیجه در هیچ تورنمنتی را نمی توان پیش بینی کرد اما با توجه به بضاعتی که در تیم وجود داشت و اینکه حدود 6 بازیکن سابقه بازی در تیم بزرگسال را داشتند حضور در جمع چهار تیم شدنی بود. اینکه تیم پیروز شد در فینال بازی های حضور پیدا کند و قهرمان گردد سنت شکنی بود.

با اتحاد و همبستگی می توان کارهای بزرگی کرد

کارخانه اضافه کرد: حالا نوبت تیم بزرگسالان است تا بتوانیم عنوان قهرمان دنیا را کسب و ثابت کنیم والیبال از بهترین تیم های توپی و گروهی در ایران است. به این باور رسیده ایم که در رده های سنی والیبال کارهای بزرگ انجام دهیم. مربیان تجربه و آگاهی لازم را دارند، شرایط سخت افزاری در فدراسیون مهیا است. ما راه را پیدا نموده ایم. فدراسیون نشان داده با خرد جمعی، اتحاد جمعی و همبستگی می توان کارهای بزرگی کرد.

مربیان ایرانی باید مورد توجه قرار بگیرند

کارخانه که در سال 2007 راهنمایی تیم جوانان را در رقابت های قهرمانی دنیا بر عهده داشت و برای نخستین بار عنوان سومی برای ایران به دست آمد در پاسخ به این سوال که آیا از پتانسیل مربیان ایرانی به خوبی استفاده می گردد؟ گفت: تمام قهرمانی ها و اولین های والیبال در رده سنی نوجوانان و جوانان در سطح آسیا و دنیا توسط مربیان ایرانی به دست آمده است. مربیان ایرانی باید بیش تر مورد توجه قرار بگیرند. به شرط حمایت و باور مربیان ایرانی نتایج خوبی به دست خواهد آمد.

وظیفه سنگینی بر دوش عطایی است

وی در ادامه تاکید نمود: مربیان رده های نوجوانان و جوانان باید بدون تغییر به کار خود ادامه دهند. قطعاً وظیفه سنگینی بر دوش بهروز عطایی است. دو سال دیگر مسابقات قهرمانی دنیا برگزار می گردد و از امروز باید به فکر آینده باشیم. تا به امروز 90 درصد کار خوب پیش رفته است. امیدوارم به صد درصد برسیم و بدون نگران و دغدغه به راه ادامه دهیم. زمان یکه قهرمان دنیا می شویم کشورهای دیگر نگران می شوند. امیدوارم آینده از آن والیبال باشد.

آسیب شناسی کنیم

کارشناس والیبال درباره شرایط تیم ملی در مرحله نخست رقابت های انتخابی المپیک 2020 گفت: سطح رقابت های انتخابی المپیک از مسابقات لیگ ملت ها به مراتب بالاتر است، تیم ها با ترکیب کامل، با تمام قوا و بدون ریسک وارد مسابقات خواهند شد. باید حواسمان جمع باشد، با جدیت تمرینات را پشت سر بگذاریم و سطح مهارتی را افزایش دهیم. نقاط قوت و ضعف شناسایی و آسیب شنایی صورت گیرد.

والیبال دلسوز و عاشق می خواهد

کارخانه در پاسخ به این سوال که از فردا ثبت نام کاندیداهای والیبال شروع می گردد، زمزمه های حضور داورزنی نیز وجود دارد نظر شما چیست؟ گفت: به عنوان عضوی از خانواده والیبال نظرم این است فردی باید در انتخابات حاضر گردد که دلسوزانه و عاشقانه والیبال را حمایت کند. والیبال به فردی احتیاج دارد تا این رشته را به جلو هل دهد، انرژی و تجربه کافی داشته باشد و از تجربیات و دانشش برای پیشرفت والیبال استفاده کند.

برنامه بلند مدت احتیاج والیبال است

وی تاکید نمود: فرقی نمی کند چه کسی باشد. فقط والیبال به فردی احتیاج دارد که روز به روز همدلی و همبستگی را در این رشته بیش تر کند. آفت والیبال عدم همبستگی، عدم حس دلسوزی و عدم خرد جمعی است. باخرد جمعی به پیروزیت خواهیم رسید. دیگر زمان برنامه های مقطعی نیست در حال حاضر احتیاج به برنامه های میان مدت و بلند مدت داریم چرا که والیبال راه خود را پیدا نموده است و برای ادامه پیروزیت ها به برنامه بلند مدت احتیاج داریم.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34527

به "مربیان ایرانی کارهای بزرگی انجام داده اند، والیبال دلسوز می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربیان ایرانی کارهای بزرگی انجام داده اند، والیبال دلسوز می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید