فیلم، مصر، رئیس آفریقا شد

به گزارش مجله سرگرمی، مصر برای اولین بار ریاست سران اتحادیه آفریقا را برعهده گرفت.

فیلم، مصر، رئیس آفریقا شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شبکه الحدث اعلام نمود مصر ریاست دوره ای اجلاس سران اتحادیه آفریقا را که شعار این دوره آن پناهجویان، آوارگان و حل مشکل کوچ اجباری است، برعهده گرفت. این نخستین بار از زمان تاسیس اتحادیه آفریقا در سال 2002 است که مصر به عنوان رئیس این اتحادیه اعلام می گردد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سخنرانی خود در اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا گفت:موفقیت ما در تحقق هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی، تا حد زیادی مشروط به قدرت ما برای رویارویی با چالش هاست. به همین علت، باید با یکدیگر برای از بین بردن موانع همکاری ها بین کشورهای آفریقایی همکاری کنیم. وی اضافه نمود: موفقیت ما در تحقق هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی، تا حد زیادی مشروط به قدرت ما برای رویارویی با چالش هاست.

در دستور کار این دوره اجلاس اتحادیه آفریقا، توسعه، صلح، امنیت، پیگیری ایجاد منطقه تجارت آزاد در قاره آفریقا و تقویت همکاری با سازمان های بین المللی تامین اقتصادی و شرکای راهبردی آفریقاست. در حاشیه این اجلاس، نشست سه جانبه بین روسای جمهور مصر، سودان و اتیوپی به منظور آنالیز آخرین تحولات مربوط به احداث سد النهضه برگزار گردید.

5252

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12424

به "فیلم، مصر، رئیس آفریقا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، مصر، رئیس آفریقا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید