فرانکفورتر روندشاو:هند تمایلی به توقف واردات نفت ایران ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - یک نشریه آلمانی با اشاره به درپیش بودن انتخابات پارلمانی درهند، از عدم تمایل دولت این کشور برای توقف واردات نفت ایران در این شرایط حساس اطلاع داد.

فرانکفورتر روندشاو:هند تمایلی به توقف واردات نفت ایران ندارد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، نشریه فرانکفورتر روندشاو در گزارشی به موانع عملی شدن قصد آمریکا برای توقف کامل صادرات نفت ایران پرداخت و نوشت: از نظر آمریکا اکنون زمان آن رسیده است که با فشارهای گسترده مالی، ایران را به زانو درآورد. از جمله این فشارها توقف کامل فروش نفت ایران به کشورهای دیگر است که یکی از منابع اصلی درآمد بیش از 80 میلیون ایرانی به شمار می رود.

این در حالی است که عواقب این اقدام بیش از همه متوجه مردم ایران می گردد، به طوری که با افزایش مسائل مالی شرکت های ایرانی ناچار به کاهش فعالیت هایشان شده و تعدیل نیرو را در دستور کار قرار می دهند.

به نوشته این نشریه آلمانی، عملی شدن کوشش آمریکا برای توقف کامل صادرات نفت ایران به دلیل موانعی از جمله مخالفت کشورها دور از ذهن به نظر می رسد.

بر این اساس در پی اعلام عدم تمدید معافیت 8کشور برای واردات نفت ایران از سوی آمریکا، مقامات این کشورها لب به اعتراض گگردده و خواستار مذاکره با واشنگتن در این خصوص شدند.

در این میان دولت های چین و هند بیش از همه به این مذاکره تمایل نشان داده اند.

چینی ها باتوجه به حجم واردات بالایی که از ایران دارند، نمی خواهند به آمریکا اجازه دهندکه فعالیت های مالی شان بااین تحریم تحت الشعاع قرار گیرد.

هند نیز در شرایطی نیست که بتواند از تحریم های آمریکا تبعیت کند، چرا که این کشور در بحبوحه انتخابات پارلمانی است.

در حالی که پالایشگاههای هند با نفت با کیفیت ایران کار می نمایند، قطع واردات از ایران موجب افزایش لجام گسیخته بهای حامل های انرژی در این کشور خواهد شد.

به همین دلیل دولت هند تمایلی ندارد که در این شرایط با افزایش قیمت ها موقعیت سیاسی خود را به خطر انداخته و نقش جاده صاف کن را برای سیاست های آمریکا ایفا نماید.

فرانکفورتر روندشاو اضافه نمود: در ایران بزرگان سیاسی بر این باورند که این کشور از پس فشارهای موجود بر می آید. آنها منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 که به احتمال زیاد با تغییر دونالد ترامپ همراه خواهد بود هستند.

هند در چند ماه گذشته بسیار کوشش نموده است تا منابع تأمین انرژی خود را به طور قابل توجهی گسترش دهد.از سوی دیگر نیز روابط هند و ایران از نظر تاریخی بسیار حائز اهمیت است و دهلی نو همچنان برای حفظ این روابط کوشش می نماید.

از همین رو است که به اعتقاد کارشناسانی مانندبجارنی اسشیلدراپرئیس مرکز تحقیقاتی(SEB)،برغم آنکه دولت آمریکا تصمیم بر اعمال فشار حداکثری بر نفت ایران گرفته، اما برای کشورهای وارد نماینده نفت ایران از جمله هند بسیار سخت است که واردات خود را به صفر برسانند.

اروپام**6143**1590

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21263

به "فرانکفورتر روندشاو:هند تمایلی به توقف واردات نفت ایران ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانکفورتر روندشاو:هند تمایلی به توقف واردات نفت ایران ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید