عذرخواهی به جای کار!

به گزارش مجله سرگرمی، مدیران شهرداری تهران به جای حل ریشه ای مشکل آبگرفتگی تهران رو به سیاست عذرخواهی سریالی آورده اند!

عذرخواهی به جای کار!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، مدیران شهرداری تهران به جای حل ریشه ای مشکل آبگرفتگی تهران رو به سیاست عذرخواهی سریالی آورده اند! مدیران شهری در پی بارندگی های اخیر که با آبگرفتگی معابر، مسائلی را برای پایتخت نشینان ایجاد کرد، غافلگیر شدند تا جایی که شهردار تهران مجبور به عذرخواهی از مردم شد. پس از وقوع چنین رخدادی، ستاد مدیریت بحران استان تهران تشکیل جلسه داد تا با همفکری و همکاری نهادها و سازمان های متولی نسبت به مهار بروز احتمالی چنین اتفاقاتی چاره اندیشی نمایند. هر چند شهردار تهران غایب این جلسه بود اما نمایندگان نهادها و سازمان های مرتبط در این باره هشدارهای لازم و راهکارهای کارشناسانه را برای جلوگیری از وقوع احتمالی خطرات سیلاب و آبگرفتگی معابر سطح شهر و استان ارائه کردند. حال با توجه به هشدارهای هواشناسی نسبت به بارش های پاییزی در سطح کشور و نیز درگیری اخیر چند استان با سیل و آبگرفتگی، باید دید مدیران کلانشهر تهران تا چه اندازه خود را برای مقابله با آبگرفتگی در صورت وقوع بارندگی ها آماده نموده اند.

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران درباره آمادگی این سازمان گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تعطیلی ندارد و به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شهروندان است. وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود نیروهای خدمات رسان شهرداری با وقوع بارندگی ها همچنان باید شاهد آبگرفتگی معابر و ایجاد مسائلی برای تردد مردم باشیم، گفت: معاونت خدمات شهری، شهرداری تهران که کار تمیز کردن انهار، جوی ها و کانال ها را برعهده دارد بخوبی انجام وظیفه می نماید و ما نیز (سازمان آتش نشانی) برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در پی وقوع سیلاب و تخریب بعضی نقاط آسیب پذیر عمرانی آمادگی کامل داریم ولی بعضی مواقع سرعت، شدت جریان و حجم آب طوری است که باعث انسداد دهانه های کانال های خروجی در پی جمع شدن زباله ها در این قسمت ها می گردد که خود پس زدگی آب به معابر را به دنبال دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه رسیدگی و اداره امور شهری باید با همراهی و همکاری سایر نهادها، ارگان ها و سازمان ها در کنار شهرداری ها انجام گردد، گفت: خود شهروندان نیز برای یاری به شهرداری ها باید پای کار بیایند.

ملکی توضیح داد: چنانچه شهروندان اصول ایمنی و استانداردسازی ساخت وسازهای عمرانی را رعایت و از طرفی فرهنگ غلط رهاسازی زباله ها به داخل جوی ها و نهرها را فراموش نمایند با بروز بارندگی ها مشکل آنچنانی زندگی مردم را تهدید نمی نماید. وی افزود: در بعضی موارد پس از بارش باران، آب به داخل پارکینگ ها و انباری های شهروندان سرازیر می گردد که اگر دهانه در ورودی پارکینگ ها 10 سانتیمتر چیده گردد این اتفاق نخواهد افتاد. همچنین شهروندانی که در خانه های قدیمی ساکن هستند و در ورودی آنها از سطح خیابان یا کوچه پایین تر است باید فکری اصولی برای جلوگیری ورود آب به داخل خانه های شان نمایند. سخنگوی سازمان آتش نشانی به مردم هشدار داد در مواقع بروز سیل یا آبگرفتگی های سنگین، به هیچ عنوان برای دریافت فیلم به نقاط پر آب نزدیک نشوند یا چنانچه در خودرو هستند توقف بیجا ننمایند و با احتیاط کامل بدون اینکه در خودرو را باز نمایند به سمت جایی که ارتفاع آب کم است بروند.

عذرخواهی معاون شهردار بابت آبگرفتگی معابر تهران

پس از عذرخواهی شهردار تهران بابت آبگرفتگی معابر سطح شهر و مسائلی که برای مردم تهران در پی بارندگی های اخیر ایجاد شد، معاون فنی و عمرانی وی نیز نسبت به وقوع چنین رخدادی از مردم عذرخواهی کرد. صفا صبوری درباره مسائل فنی بارندگی های اخیر در سطح معابر شهر تهران گفت: آنالیز ها نشان داد آبگرفتگی چند نقطه منشا عمرانی دارد. یک موضوع بسیار مهم درباره بارندگی های اخیر این است که نهرها، رودخانه ها و مسیل های شهر با توجه به استاندارد معینی طراحی شده اند، اگر از این ظرفیت بیشتر آب جریان یابد، از کانال ها بیرون می زند و این به معنی داشتن مشکل عمرانی نیست، بلکه مقدار آب ورودی از استاندارد پیش بینی شده بیشتر بوده است. وی با اشاره به لایروبی نهرها و کانال ها گفت: در بارندگی های اخیر تقریبا هیچ یک از رودخانه ها، مسیل ها، کانال های روبسته و روباز که حدود 530 کیلومتر طول دارند، دچار بیرون زدگی نشدند که نشان می دهد لایروبی بدرستی اجرا شده است، اما نهرهای کوچک موجود در خیابان ها برای ظرفیت محدودی طراحی شده که با توجه به حجم بارش ها این میزان بیرون زدگی آب طبیعی بوده است. صبوری با بیان اینکه ساخت نهرها بالاتر از حد استاندارد به لحاظ مالی مقرون به صرفه نیست، به ایلنا گفت: اگر نهرها بالاتر از حد استاندارد نیز ساخته می شد، به لحاظ مالی به صرفه نیست و علاوه بر آن فضای زیادی از خیابان را نیز اشغال می نماید. او ادامه داد: 7 مورد از آبگرفتگی ها ناشی از مسائل عمرانی بود که با آنالیز ها معین شد راستاها بخوبی کار ننموده بود و می توانست اقدام عمرانی بهتری برای آنها انجام گردد. برای مثال در اتوبان امام علی2 لوله موجود است و قبل از ورودی لوله ها زباله گیر تعبیه نشده است، زباله ها ورودی 2 لوله را بسته بود که باعث شد آب به تونل امیرکبیر وارد گردد. منشا این آبگرفتگی عمرانی نبوده، بلکه یک تخریب عمرانی رخ داد و در حال تعمیر آن هستیم. وی با اشاره به مسائلی که زباله ها در آبگرفتگی های اخیر ایجاد کرد، گفت: لوله ها در این اتوبان پر از زباله بود به گونه ای که یک قطره آب از آن رد نمی شد، بنابراین مردم باید بدانند جای رهاسازی زباله ها در نهرهای آب نیست که این مسائل احتیاجمند فرهنگ سازی است. این حجم بارش ها و تعداد نقاط کمی که دچار آبگرفتگی شده است، نشان می دهد شهر خوب اداره می گردد اما برای همان 7 نقطه نیز باید عذرخواهی کرد. وی با اشاره به شبکه آب های سطحی شهر تهران توضیح داد: ما مسائل جدی در شبکه آب های سطحی نداریم، البته شبکه آب های سطحی شهر تهران تکمیل نیست و 70 درصد طرح جامع آب های سطحی اجرا شده و 30 درصد آن باقی مانده است. وی درباره وجود 67 نقطه حادثه خیز سیلابی در شهر تهران که به گفته مدیرعامل آب منطقه ای تهران تنها حادثه خیزی 10 درصد آن رفع شده، گفت: نواقص شبکه آب های سطحی شناسایی شده و در حال اجراست اما به یک دوره زمانی احتیاج دارد و کار یکی دو روز نیست و با تکمیل این شبکه طی 5 سال آینده این نقاط مشکل دار نیز رفع می گردد.

5 استان کشور درگیر سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه 5 استان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند، گفت: متأسفانه 2 نفر در تربت جام بر اثر گرفتار شدن در سیلاب جان خود را از دست دادند. مرتضی سلیمی در گفت وگو با ایلنا درباره خدمات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی طی 3 روز اخیر گفت: 5 استان چهارمحال و بختیاری، خراسان های جنوبی، رضوی و شمالی و سمنان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند. وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده، توضیح داد: در14 شهر و روستا به 175 نفر امدادرسانی شده است. رئیس سازمان امداد و نجات اعلام نمود: تخلیه آب از 39 واحد مسکونی نیز در این مدت اجرا شده است. سلیمی با بیان اینکه 18 تیم شامل 93 نفر در این عملیات حضور داشتند، اعلام نمود: 2 نفر در تربت جام بر اثر گرفتار شدن پراید در راستا سیلاب جان خود را از دست دادند.

منبع : وطن امروز

بازگشت به صفحه رسانه ها

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56913

به "عذرخواهی به جای کار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی به جای کار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید