عبدالله: نتیجه برخاسته از تقلب را نمی پذیریم

به گزارش مجله سرگرمی، رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در واکنش به اعلام ابتدایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که نتیجه بدون ابطال 300 هزار آرای تقلبی اعلام شده و آن را نمی پذیرد.

عبدالله: نتیجه برخاسته از تقلب را نمی پذیریم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در واکنش به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرح داد که این نتیجه براساس تقلب است و آن را نخواهد پذیرفت.

براساس آمار منتشر شده توسط کمیسیون انتخابات افغانستان اشرف غنی با 923 هزار و 868 رأی و با کسب 50.64% در جایگاه اول و عبدالله عبدالله با 720 هزار و 990 رأی و کسب 39.52% آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

عبدالله در این بیانیه گفت: کمیسیون انتخابات بدون رسیدگی به درخواستها و اعتراضات قانونی-فنی ثبات و همگرایی و دیگر تیم های انتخاباتی مرتبط به تقلب های گسترده و نظام مند، برخلاف احکام صریح قانون، طرزالعمل ها و لوایح انتخابات و پیش از تصفیه بیش از 300 هزار آرای باطل و مشکوک، ارقامی را تحت عنوان نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری 1398 اعلام نمود.

رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی افزود: با استفاده از تمام ابزار و وسایل قانونی از آرای مردم دفاع می کنیم و حکومت برخاسته از تقلب و آرای تقلبی را هرگز قبول نمی کنیم و شرح داد که نتیجه انتخابات بدون تفکیک آرای قانونی و غیرقانونی مشروعیت ندارد.

عبدالله از کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز خواست تا براساس قانون به شکایت های این تیم و دیگر تیم های انتخاباتی رسیدگی کند.

وی ادامه داد که بزودی در یک نشست خبری جزئیات موضع گیری و تصمیم های آینده این تیم انتخاباتی را با مردم در میان می گذارد.

.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64493

به "عبدالله: نتیجه برخاسته از تقلب را نمی پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: نتیجه برخاسته از تقلب را نمی پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید