شنبه 31 فروردین ، رکورد شکنی بورس در کنار صف های پایدار خرید

به گزارش مجله سرگرمی، امروز شاخص بورس به رهبری شیمیایی ها رشد کرد و توانست باز هم رکوردی جدید ثبت کند حتی قندی ها که مخالف جریان بازار حرکت می کردند امروز با رشد قیمت رو به رو شدند. امروز بسیاری از گروه ها صف های پایدار خرید را تجربه کردند.

شنبه 31 فروردین ، رکورد شکنی بورس در کنار صف های پایدار خرید

به گزارش ایسنا، امروز در بورس تهران بار دیگر تقاضا بر عرضه غلبه کرد و شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران چهار هزار و 464 واحد رشد کرد و به رقم 204 هزار و 375 واحدی رسید. این شاخص امروز در حالی تراز 203 هزار واحدی را رد می نماید که در هفته گذشته برای اولین بار در تاریخ بورس توانسته بود رکورد سال گذشته را بشکند و از کانال 200 هزار واحدی هم بالاتر رود.

اما در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت ها تا حدودی اصلاح شد و متعاقب آن شاخص بازار نیز با کاهش روبرو شد و کانال 200 هزار واحدی را ترک کرد، اما امروز با رشد قیمت ها در بسیاری از گروه ها به رهبری چند سهم در گروه محصولات شیمیایی شاخص کل توانست نه تنها دوباره کانال 200 هزار واحدی را فتح کند، بلکه رکورد جدیدی را ثبت کرد و به رقم 204 هزار و 375 رسید.

در معاملات امروز شاخص کل هم وزن نیز 1189 واحد رشد کرد و تا رقم 40 هزار و 652 بالا رفت. شاخص آزاد و شناور نیز با پنج هزار و 267 افزایش به رقم 230 هزار و 822 واحدی رسید.

همچنین شاخص بازار اول با رشد فزاینده سه هزار و 166 واحدی قله 153 هزار و 242 واحدی را فتح کرد و شاخص بازار دوم با 9 هزار و 466 واحد افزایش تا رقم 394 هزار و 332 واحد بالا رفت.

امروز در گروه محصولات شیمیایی به جز در یک سهم مابقی با رشد یک دست در قیمت پایانی روبرو بودند. به طوری که در بخشی از سهم های این گروه صف خرید پایدار شکل گرفت. یکی از این سهم ها صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس بود که به تنهای 470 واحد تأثیر افزایشی روی شاخص های بازار داشت. ارزش معاملات این سهم امروز کمی بیشتر از 20 میلیارد تومان رسید.

از دیگر نمادهای تأثیرگذار این گروه که شاخص کل را تقویت کردند، گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی پردیس بود. به طوری که معاملات سهام هر یک از شرکت های یاد شده به ترتیب 239 و 224 واحد تأثیر افزاینده روی شاخص های بازار داشت.

امروز نمادهای بانکی نیز عمدتاً شاهد افزایش قیمت سهم ها بودند. به طوری که نماد بانک ملت با صف خرید روبرو شد و 4.8 درصد نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد. این شرکت پس از گروه محصول شیمیایی بیشترین تأثیر را روی نوسانات شاخص داشت.

در عین حال نماد بانک تجارت در این گروه 35 واحد تأثیر کاهنده روی شاخص های بازار سهام داشت و قیمت پایانی اش بیش از یک درصد کاهش را تجربه کرد. توسعه معادن و فلزات نیز با تأثیر کاهشی 33 واحدی روی شاخص داشت.

در گروه فرآورده های نفتی کک و سوخت هسته ای نیز قیمت سهم ها یک دست رشد کرد و بعضی از آنها با صف خرید روبرو شدند. در این گروه 33 میلیون سهم به ارزش بیش از 43 میلیارد تومان مورد داد و ستد نهاده شد. خودروهایی نیز امروز از فضای بازار جا نماندند و عمدتاً با قیمتی فزاینده روبرو شدند. در بعضی از سهم های این گروه نیز شاهد صف های خرید بودیم.

حتی امروز قندی ها هم که هفته گذشته از رشد بازار جا مانده بودند و بر خلاف جو کلی بازار با صف های فروش روبرو شده بودند، امروز به غیر از در یک سهم با رشد فضاینده قیمت ها روبرو شدند و اکثراً نزدیک به پنج درصد نسبت به روز گذشته رشد قیمت را تجربه کردند و صف خرید را شاهد بودند.

ارزش معاملات بورس تهران اولین بورس معاملات این هفته به رقم هزار و 212 میلیارد تومان و حجم معاملات رقم چهار میلیارد سهم و اوراق اقتصادی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار نیز مجموعاً به 249 هزار و 314 مورد رسید.

شاخص کل فرابورس نیز امروز باز هم به فاز مثبت بازگشت و توانست 57 واحد رشد کند و به رقم دو هزار و 477 برسد. ارزش معاملات این بازار به رقم 669 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات یک میلیارد سهم و اوراق اقتصادی را رد کرد.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20277

به "شنبه 31 فروردین ، رکورد شکنی بورس در کنار صف های پایدار خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنبه 31 فروردین ، رکورد شکنی بورس در کنار صف های پایدار خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید