شرکت جوانان معلول در 10 رشته ورزشی در بازی های امارات

به گزارش مجله سرگرمی، معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک از حضور 10 رشته ورزشی تیم ملی معلولان در مسابقات پاراآسیایی جوانان که قرار است آذرماه 96 در امارات برگزار گردد اطلاع داد.

شرکت جوانان معلول در 10 رشته ورزشی در بازی های امارات

بهروز برجسته در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: برای این که بتوانیم حضور کیفی و قدرتمندی در سومین حضور خود در مسابقات پاراآسیایی جوانان که آذر 1396 به میزبانی امارات برگزار می گردد، داشته باشیم، کوشش کردیم تنها در رشته های انفرادی که امکان مدال آوری در آن ها زیاد است، شرکت کنیم تا صندلی بهتری نسبت به اولین و دومین حضور خود که در صندلی دوم قرار گرفتیم، کسب کنیم.

او از اعزام رشته های دوومیدانی، شنا، بوچیا، تنیس روی میز، بولینگ، شطرنج نابینایان ، جودو، وزنه برداری، بدمینتون و تیروکمان به بازی های پاراآسیایی امارات اطلاع داد و گفت : این رقابت ها چون در رده سنی جوانان برگزار می گردد و بحث پشتوانه سازی در آن مطرح است، نسبت به مسابقاتی که در رده سنی بزرگسالان برگزار می گردد، متفاوت است. بنابرانی برای این که بتوانیم جوانان خود را محک بزنیم و در عین حال نتیجه خوبی را نیز کسب کنیم، سعی داریم با اعزام بهترین ورزشکاران، صندلی بهتری را نسبت به دوره های قبل به خود اختصاص دهیم.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک هم چنین با بیان این که در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا اندونزی در تمام رشته های تیمی شرکت خواهیم کرد، اظهار کرد: چون در بخش تیمی همیشه حرف اول را در آسیا می زنیم، محدودیتی برای اعزام رشته های تیمی به بازی های پاراآسیایی اندونزی نداریم. اما در بخش انفرادی تنها روی رشته هایی متمرکز خواهیم شد که شانس مدال آوری آن ها بالاست.

وی گفت: در بازی های پاراآسیایی اینچئون، کاروان ورزشی جانبازان و معلولان با 16 رشته ورزشی توانست به مقام چهارم دست پیدا کند. اما در بازی های پاراآسیایی اندونزی سعی خواهیم کرد جزو سه تیم برتر آسیا باشیم.

برجسته هم چنین از رایزنی کمیته ملی پارالمپیک با IPC برای دریافت مجوز جهت تشکیل تیم ملی وزنه برداری زنان معلول اطلاع داد و اضافه نمود: اگر IPC مجوز تشکیل تیم ملی وزنه برداری زنان را بدهد، شاید در بازی های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی بتوانیم برای اولین بار زنان وزنه بردار را نیز راهی این رقابت ها کنیم.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در انتها در خصوص شرایط جودوی زنان نابینا برای شرکت در بازی های پاراآسیایی اندونزی، گفت : فدراسیون نابینایان در کوشش است تا مجوز حضور جودوی زنان در بازی های پاراآسیایی اندونزی را از IPC اخذ کند. البته این رشته تاکنون در مسابقات رسمی شرکت نکرده و فعالیت آن بیش تر داخلی است. به هر حال حضور این رشته نیز در بازی های پاراآسیایی بستگی به مجوز IPC دارد.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62483

به "شرکت جوانان معلول در 10 رشته ورزشی در بازی های امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت جوانان معلول در 10 رشته ورزشی در بازی های امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید