برطرف خشکی چشم با نانوذرات زیست سازگار

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مزیت این قطره آن است که تنها هفته ای یک بار باید استفاده گردد در حالی که قطره های چشمی فعلی باید سه بار در روز مصرف شوند. میلیون ها نفر در سراسر دنیا از مشکل خشکی چشم رنج می برند که تنها راه کاهش دردهای ناشی از آن، استفاده از قطره های چشمی به صورت سه بار در روز است. اخیراً محققان دانشگاه واترلو محلولی حاوی نانوذرات ساختند که می تواند سندرم خشکی چشم را تنها با استعمال یک بار در هفته تسکین دهد.

برطرف خشکی چشم با نانوذرات زیست سازگار

این دارو حاوی نانوذراتی است که به آرامی درون چشم رهاسازی شده و با این کار درد ناشی از خشکی چشم برطرف می گردد. از آنجایی که اثربخشی این نانودارو بیشتر از قطره های چشمی موجود در بازار است، دوز مصرفی آن تنها 5 درصد داروهای معمولی است.

سندی لیو از محققان این پروژه می گوید: شما نمی توانید فرق میان قطره چشم حاوی نانوذرات را با آب معمولی تشخیص دهید. این قطره چشمی جدید هیچ خارشی در چشم ایجاد نمی نماید.

خشکی چشم سندرم بسیار رایجی است که معمولاً با افزایش سن بعد از 50 سالگی اتفاق می افتد. این سندرم می تواند در نهایت موجب آسیب دیدن چشم گردد. بیش از 6 درصد از مردم آمریکا به این سندرم گرفتار هستند و برای تسکین آن باید روزی سه مرتبه از قطره چشمی استفاده نمایند. دلیل این امر آن است که اشک چشم در طول روز این محلول را شسته و از سطح چشم پاک می نماید و در نهایت 95 درصد از دارو از روی چشم شسته می گردد.

لیو می گوید: من می دانستم که اگر روی ادغام نانوذرات زیست سازگار با سیکلوسپورین کار کنم می توانم قطره چشم مناسبی فراوری کنم. این نانوذرات می توانند به سطح چشم بچسبند، بدون این که خارشی در چشم ایجاد نمایند، به مرور دارو را روی چشم رهاسازی می نمایند.

این گروه تحقیقاتی در حال حاضر مشغول ساخت قطره چشمی نانوذره ای برای انجام آزمون های بالینی هستند. این گروه امیدوارند که قطره چشمی آن ها تا 5 سال آینده روی قفسه داروخانه ها آماده عرضه به بیماران باشد.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48003

به "برطرف خشکی چشم با نانوذرات زیست سازگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف خشکی چشم با نانوذرات زیست سازگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید