دختری که تنها 90دقیقه در شبانه روز میخوابد

به گزارش مجله سرگرمی، وبسایت خبرآنلاین: یک دختر 3 ساله در کانادا به خاطر یک ناهنجاری ژنتیکی پیچیده تنها 90 دقیقه در شبانه روز می خوابد اما انرزی کافی و لازم را دارد.

دختری که تنها 90دقیقه در شبانه روز میخوابد

پزشکان به تازگی متوجه شده اند که هیسکو 3 ساله به سندرم آنجلمن مبتلاست. این مسئله باعث شده که ساعت های هیسکو در شبانه روز بسیار کم باشد. این دختر بچه همچنین به خاطر این ناهنجاری ژنتیکی که درمانی هم ندارد توانایی صحبت کردن را از دست داده و برای برقراری ارتباط با دیگران از ایما و اشاره استفاده می کند.

هیسکو جنب وجوش و تحرک فروانی دارد و این موضوع علاوه بر مشکل بی خوابی برای والدین او باعث دردسر شده است. پدر و مادر هیسکو می گویند هیچ وقت نمی توانند هر دو خواب کافی برای داشتن انرژی لازم داشته باشند و می گویند اگر بچه شان 4 ساعت بخوابد در آن روز بسیار خوش شانس بوده اند. به گفته آنها در شبهای بسیار هیسکو بعد از 90 دقیقه از خواب بیدار می شود و انرژی لازم برای 6 ساعت بازی و جنب و جوش را دارد. مادر این دختر می گوید: ما هم در طول روز با داشتن شغل خسته می شویم و نیاز به استراحت داریم. اما هیسکو بدون مشکل با این خواب کم می تواند بازی کند.

angelman syndrome یا سندرم AS یک بیماری عصبی-ژنتیکی نادری است که اولین بارتوسط یک متخصص اطفال انگلیسی به نام دکترHarry Angelman شرح داده شد. AS با ناتوانی هوشی شدید،لکنت زبان،اختلال خواب،راه رفتن لرزشی بی ثبات،تشنج و معمولا با یک خلق وخوی شاد تعیین می شود.

علائم معمولا بعد از سه سالگی آشکار می شوند و به وسیله عقب ماندگی شدید مادرزادی،حالت چهره غیرعادی و ناهنجاریهای عضلانی تشخیص داده می شوند. هیچ راه شناخته شده ای برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد. علائم AS شامل سفتی،راه رفتن لرزشی بی ثبات،فقدان یا کاهش مهارتهای گفتاری،شلی دست،خنده مفرط،خلق وخوی شاد غیرعادی،تاخیر تکاملی، دور سر کوچک(میکروسفالی) است.همچنین در برخی بیماران تشنج واختلالات تعادل دیده شده است. خنده در بیماران مبتلا به AS بسیار شایع است.مطالعات روی مغز انها ،شامل MRI و سی تی اسکن هیچگونه اسیبی دال بر ناهنجاری قسمتی که محرک خنده است نشان نداده است.به نظر می رسد خنده در این افراد بیشتر بخاطر اسیب بخش حرکتی-بیانی است.اگرچه این بچه ها احساسات مختلفی را تجربه می کنند اما غالب بودن خنده اشکار است. از انجا که یافتن مسائل تکاملی به همراه سندرم AS در طول نوزادی سخت است،بچه ها مبتلا به این بیماری بین 3تا 7 سالگی تشخیص داده می شوند.

والدین و پزشکان ممکن به تاخیر تکاملی بین 6تا12 ماهگی توجه داشته باشند اما از انجا که این بچه ها اغلب مراحل رشدی را در طول این مرحله به دست می اورند ،تشخیص داده نمی شوند.همچنین اسکنهای مغزی در این زمان طبیعی هستند. اگرچه در 2 سالگی کودک مبتلا به سندرمAS شروع به نشان دادن علایمی از میکروسفالی می کند،علایم کلینیکی سندرمAS در 3 سالگی پدیدار می شود که شامل اسیب گفتار، اختلال حرکتی یا تعادلی ،لبخند و خنده مکرر،شخصیت بسیار تحریک پذیر،شلی حرکات دست،و دامنه توجه کم است. تشنجها ممکن بعد از 3 سالگی شروع شوند.نوار مغزی غیر طبیعی،عدم درد در زمان قرار دادن سیمها روی پوست سر جهت دریافت نوار مغزی نیز در این زمان دیده می شود. تاکنون هیچ درمان قطعی برای AS کشف نشده است.این شرایط دایمی است اما پیشرونده نیست. درمان AS روی کاردرمانی و وسایل کمکی برای راه رفتن ومسائل تعادلی متمرکز است.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: برترین ها
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58863

به "دختری که تنها 90دقیقه در شبانه روز میخوابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختری که تنها 90دقیقه در شبانه روز میخوابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید