جشن خاتمه منازل غیر مقاوم کشور در سال 1410

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سال 1410 جشن خاتمه واحدهای مسکونی روستایی را در کشور ایران می گیریم.

جشن خاتمه منازل غیر مقاوم کشور در سال 1410

اکبر نیکزاد، در حاشیه جلسه ستاد بازسازی منطقه ها زلزله زده خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، که در شهرستان گرمه و جاجرم برگزار گردید، اظهار کرد: افق 10 ساله ای برای ساخت منازل مقاوم روستایی در برابر زمین لرزه ترسیم نموده ایم.

وی اضافه نمود: با احداث این منازل مسکونی مقاوم، دیگر نگران زمین لرزه های شش و هفت ریشتری نخواهیم بود و مردم هم آسیب نمی بینند.

وی با اشاره به جلسه استانی بازسازی منطقه ها زلزله زده خراسان شمالی، اعلام کرد: مشکل مردم زلزله زده استان در موضوع نقدینگی و به جای مانده مبالغ بلاعوض به آنها بود که رئیس جمهور دستور داد تا به جامانده مبالغ به ویژه در استان های محروم از قبیل خراسان شمالی سریعا پرداخت گردد.

نیکزاد ادامه داد: این مبالغ تا روز شنبه برای در اختیار مردم قرار گرفتن، آزاد می گردد تا مردم بتوانند منازل خود را تکمیل نمایند.

وی گفت: جلسات دیگری برای تصمیم گیری در مورد جزئیات یاری های ما برگزار می گردد تا مردم بتوانند از آن ها بهره مند شوند.

نیکزاد تاکید نمود: تا یک ماه یا 40 روز دیگر هم مجدداً به خراسان شمالی سفر می کنم تا پیگیر اقدامات این استان باشیم.

رئیس ینیاد مسکن انقلاب اسلامی به عملکرداستان در مورد رسیدگی به شرایط زلزله زدگان هم اشاره نمود و اضافه نمود: عملکرد خراسان شمالی در رسیدگی به شرایط منازل زلزله زده بسیار خوب بود و اتفاقات خاصی در این استان رخ داد که می تواند نمونه ای برای کشور باشد.

وی اظهار کرد: دستور استاندار خراسان شمالی به بانک های عامل برای استقرار در محل زمین لرزه از اقداماتی بود که تردد مردم به مراکز شهرستان ها و مرکز استان را حذف کرد و این موضوع می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.

نیکزاد گفت: اما مهمترین قسمت این زحمات این است که پیش از فرا رسیدن فصل سرما تمام این اتفاقات به ثمر برسد و مردم بیش از 140 واحد مسکونی تخریب شده در استان سرپناهی در زمستان داشته باشند.

وی بعلاوه از ملاقات با نمایندگان مردم استان در مجلس طی شب گذشته در تهران خبرداد و گفت: امروز هم محمد وحیدی نماینده مردم پنج شهرستان استان به نمایندگی از سایرین ما را همراهی کرد که چهارمین حضور ایشان از زمان و وقوع زمین لرزه در منطقه ها حادثه دیده است که سبب دلگرمی مردم می گردد.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160908

به "جشن خاتمه منازل غیر مقاوم کشور در سال 1410" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن خاتمه منازل غیر مقاوم کشور در سال 1410"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید