جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه خلیج فارس توسعه کمی و کیفی داشته است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: جذب دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر در سال های 97 و 98 توسعه کمی و کیفی قابل توجهی داشته است.

جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه خلیج فارس توسعه کمی و کیفی داشته است

عبدالمجید مصلح، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: توجه به مقوله بین المللی سازی از راهبرد های اصلی دانشگاه خلیج فارس است و راه اندازی بورس خلیج فارس و جذب دانشجویان بین المللی در سال های 97 و 98 را به همراه داشته است.

مصلح اضافه کرد: تاکنون دانشجویان کشور های اتریش، افغانستان، الجزایر، آلمان، بلغارستان، پاکستان، چین، ژاپن، عراق، قزاقستان، گرجستان و هند به صورت بورس وزارت علوم، بورس های کوتاه مدت و بلند مدت خلیج فارس در دوره های مختلف کوتاه مدت، ترمی و بلند مدت آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشنای ارشد، دکتری و فوق دکتری در دانشگاه خلیج فارس پذیرش شده اند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه این افراد با گذراندن دوره های ذکر شده گواهی پایان دوره دریافت کرده اند، ادامه داد: در حال حاضر در دانشکده های مهندسی هنر و معماری علوم انسانی، علوم پایه، مهندسی نفت گاز و پتروشیمی مشغول به تحصیل هستند و امکان ادامه تحصیل اتباع خارجی مقیم ایران در دانشگاه خلیج فارس فراهم است اتباع خارجی مقیم ایران از طریق پذیرش در کنکور می توانند به تحصیل در دانشگاه خلیج فارس مشغول شود. این دانشگاه با عمل و مسئولیت های اجتماعی خود و با همکاری نهاد های داخلی و بین المللی ذیربط توجه ویژه ای به ارتقاء خدمات آموزش عالی به اتباع خارجی و جامعه پناهندگان دارد.

وی اضافه کرد: دوره های کوتاه مدت ایرانشناسی، مدرسه های زمستانه و برنامه های تبادل دانشجو در چارچوب تفاهم نامه های همکاری این دانشگاه با دیگر دانشگاه های جهان، نقش بسزایی در توسعه گردشگری دانشگاهی دارد و مدارس زمستانی مهندسی نفت و فرآیند دوره معماری بوشهر و دوره ایران شناسی از تجارب پیروز این دانشگاه در حوزه مدیریت امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه خلیج فارس است.

مصلح اظهار کرد: بیش از 160 دانشجوی بین المللی در دوره های بلند مدت و کوتاه مدت این دانشگاه حضور داشته اند و با توجه به برنامه ریزی اجرا شده تعداد پذیرش دانشجویان خارجی افزایش می یابد.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48091

به "جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه خلیج فارس توسعه کمی و کیفی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه خلیج فارس توسعه کمی و کیفی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید