توییتر به جنگ تئوری توطئه می رود

به گزارش مجله سرگرمی، توییتر به تازگی اعلام نموده که تمامی توییت های منتشر شده در مورد ارتباط ویروس کرونا و شبکه 5G را برچسب گذاری میکند.

توییتر به جنگ تئوری توطئه می رود

توییتر که یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین شبکه های اجتماعی در دنیا به شمار می رود و بسیاری از کاربران برای دسترسی به اخبار جدید از اینکه پلتفرم استفاده می نمایند، به تازگی اعلام نموده است که میخواهد به منظور جلوگیری از نشر تئوری های توطئه و ارتباط دادن شیوع گسترده ویروس کرونا و شبکه 5G توسط بعضی افراد، تمامی پیغام و توییت های منتشر شده در این خصوص را برچسب گذاری کند.

این بدان معناست که افراد در صورتی که بخواهند توییتی شامل کلمات 5G، corona، Coronavirus، و Covid-19 منتشر نمایند، این پلتفرم در بخش نظرات پیغامی برای آنها نمایش خواهد داد که آنها را به جستجو و مطالعه جدید ترین یافته های مربوط به ویروس کرونا ترغیب و تشویق می نماید.

همزمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا بسیاری از افراد و کارشناسان که پیشتر از منتقدان توسعه و راه اندازی نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G بودند، از نقش این نسل از شبکه در تقویت ویروس کرونا و همه گیری آن در کشورهای مختلف دنیا سخن گفتند.

شبکه 5G در یکی دو سال اخیر به شدت جنجال آفرین و دردسر ساز بوده است چرا که بسیاری از دانشمندان و منتقدان بر این باورند که توسعه شبکه 5G تاثیرات منفی متعددی بر سلامت انسان، حیوان و محیط زیست ایجاد می نماید و احتمال سرطان زایی و بسیاری دیگر از بیماری های خطرناک را برای انسان افزایش می دهد. آنها بر این باورند که دولت های مختلف در سراسر دنیا نیز به علت سودآوری و درآمدزایی بسیار بالایی که توسعه و راه اندازی این نسل از شبکه اینترنت پرسرعت برایشان به ارمغان می آورد، همچنان به همکاری با اپراتورهای مخابراتی و شرکت های تکنولوژی فعال در این حوزه ادامه میدهند.

این در حالیست که بسیاری دیگر از کارشناسان نظر و عقیده این دسته از منتقدان را قبول نداشته و با فرض اینکه فرکانسهای شبکه 5G نیز همچون نسل های قبل از آن، تنها فرکانس های رادیویی هستند و وارد بافت های بدن انسان نمی شوند این تئوری ها را رد می نمایند.

حالا به نظر می رسد که در یکی دو ماه گذشته با شیوع و همه گیری ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای مختلف بخصوص اروپا و آمریکا، باری دیگر جنجال های ناشی از توسعه شبکه 5G سر و صداهای زیادی را در دنیا به راه انداخته است چرا که بسیاری از افراد با انتشار پیغام هایی در صفحات توییتر خود از ارتباط بروز ویروس کرونا یا بیماری کوئید 19 با شبکه 5G سخن گفته اند که همین امر موجب به آتش کشیده شدن دکل های مخابراتی مربوط به توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت همراه در بعضی کشورهای اروپایی نظیر بریتانیا شد.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 95610

به "توییتر به جنگ تئوری توطئه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییتر به جنگ تئوری توطئه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید