بهترین ورزش ها در دوران بارداری

به گزارش مجله سرگرمی، بسیاری از زنان در دوران بارداری مطابق باورهای غلط رایج دست به سیاه و سفید نمی زنند و اجازه می دهند که این دوران بدون هیچ تحرکی به سرانجام برسد. آن ها بیش از حد غذا می خورند و ساعت های زیادی را در رختخواب می گذرانند. اگر چه سه ماه اول باردای زمانی است که بدن نباید تحت فشار زیادی قرار بگیرد، اما به این معنی نیست که در بارداری همه کاری را تعطیل کنید. اگر باردار هستید و تمام عمر خود را ورزش نموده اید، جای نگرانی نیست هنوز هم می توانید ادامه دهید، فقط باید کمی آن را کاهش دهید تا به جنین لطمه وارد نشود. اگر تا به حال ورزش ننموده باشید، حاملگی زمان خوبی برای آغاز تمرینات خفیف است. ورزش در بارداری احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد، هم چنین شما را سالم و قوی نگه می دارد. به شما یاری می نماید تا احساس خوبی داشته باشید و از مسائل شایعی مثل خستگی و کمر درد جلوگیری می نماید. برای همین در این مقاله می خواهیم بهترین ورزش هایی که در این دوران برایتان امن هستند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین ورزش ها در دوران بارداری

بهترین ورزش ها در دوران بارداری

شنا

قبلا در خصوص فواید شنا در بارداری صحبت کردیم. شنا در حقیقت یکی از مهم ترین ورزش ها در بارداری است. مفید بودن این ورزش به این خاطر است که هیچ گونه فشار و استرس اضافی به بدن تحمیل نمی نماید. از طرفی آب یاری می نماید تا وزن اضافی تان را حفظ کنید و از از صدمه و رگ به رگ شدن عضلات نیز پیش گیری می نماید. علاوه بر این ها آب باعث خنک شدن و محافظت در فصل گرما به خصوص در تابستان می گردد. از دیگر فواید شنا در بارداری می توان به بهبود گردش خون، از بین بردن خستگی و تسکین درد افزایش قدرت عضله اشاره نمود.

پیاده روی

پیاده روی هم یکی از ورزش های بی خطر برای نوزاد و مادر است که مزایادی زیادی دارد. پیاده روی نقش خوبی در تناسب اندام مادر، پیشگیری از دیابت، کاهش استرس، کاهش خطر زایمان زودرس و هم چنین شانس زایمان طبیعی را افزایش می دهد.

چطور پیاده روی کنیم؟

سه ماه اول

سه ماه اول مطابق عادت های قبلی و حالت معمولی پیاده روی کنید. فقط باید کفش مناسب بپوشید تا به پاهایتان فشار وارد نکنید. در هوای گرم پیاده روی نکیندا چون باعث گرما زدگی شما می گردد و اختلالاتی ایجاد خواهد نمود.

سه ماه دوم

از وارد آوردن فشار بیش از حد بر پشتتان جلوگیری کنید. سرتان را صاف بگیرید. باسن تان را به جلو یا عقب راهنمایی نکنید و در راستای چانه قرار دهید. دست ها را با ریتم حرکتی خود تکان دهید تا تعادل بدن را حفظ کنید و سرعت را بالا ببرید.

سه ماه سوم

مطابق سه ماه دوم پیاده روی کنید و مدت زمان پیاده روی را مثل همان زمان ثابت نگه دارید.

تنیس و پینگ پونگ

این ورزش ها در بادراری خوب هستند اما نباید حالت رقابتی بازی کنید. نباید فراموش کنید که حامله هستید؛ بنابراین حرکات ناگهانی و قدرتی که شما را به خطر می اندازد، انجام ندهید.

دوچرخه سواری در محیط داخلی

امن تر است تا در داخل خانه چرند گردد تا بیرون بیاید چون شگفتی غیر منتظره در جاده وجود دارد. صدای ترافیک و همچنین ترافیک زمانی که شما حامله هستید می تواند دوام آورنده استرس زا باشد. آغاز به دوچرخه سواری در یک دوچرخه ثابت کنید، همچنین به شما این امکان را می دهد که از آن لذت ببرید و دوچرخه سواری کنید.

پیاده روی

وقتی حامله شدید می توانید در آرامش بخوابید. فقط در سطوح سخت تردید نکنید. سعی کنید یک برنامه آهسته روی یک چمن یا در ساحل داشته باشید. شما نباید اجازه دهید که جنین بیش از حد لرزش و ارتعاش را احساس کند، بنابراین اگر میخواهید بجنگید، یک سطح نرم را انتخاب کنید.

یوگا در دوران بارداری

یوگا ورزش مفید در دوران بارداری محسوب می گردد. تمرینات یوگا قدرت و استحکام ماهیچه های بدن تان را افزایش می دهد و انعطاف پذیری شما را زیاد می نماید. شما نمی توانید تمام حرکت های یوگا را انجام دهید، باید توصیه های مربی را جدی بگیرید تا باعث ناراحتی جنین نشوید. تکنیک های یوگا به شما یاری می نماید تا درد زایمان را کاهش دهید، آرامش ذهنی بیشتری داشته باشید و تهوع و استفراغ اوایل بارداری را کاهش دهید.

دوچرخه سواری در محیط امن

دوچرخه سواری جدا از این که لذت بخش است ورزش خوبی برای بارداری محسوب می گردد. در حیاط خانه و در محیط امن دوچرخه سواری کنید چون همواره شگفتی های غیرمنتظره وجود دارد. از طرفی صدای ترافیک می تواند استرس زا باشد. اگر در خانه دوچرخه ثابت هم دارید می توانید از همان بهره ببرید.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: کتاب کاله
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27642

به "بهترین ورزش ها در دوران بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ورزش ها در دوران بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید