آنالیز نخستین ها در اساطیر دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، کتاب آنالیز نخستینها در اساطیر دنیا به قلم دکتر عظیم جباره ناصرو، عضو هیات علمی دانشگاه جهرم و پریچهر کوهنورد، دانش آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جهرم، به چاپ رسید.

آنالیز نخستین ها در اساطیر دنیا

به گزارشتوریسم آنلایناین اثر تحقیقی در سیزده فصل زیر به نگارش درآمده است: فصل اول: مقدمه، فصل دوم: نخستین ادیان، فصل سوم: نخستین خدایان، فصل چهارم: نخستین انسانها. فصل پنجم: نخستین حیوانات. فصل ششم: نخستین مسابقات، بازیها و قهرمانان، فصل هفتم: نخستین هنرها. فصل هشتم: نخستین نقابها، تندیسها و زیورآلات، فصل نهم: نخستین فلزات و سلاحها. فصل دهم: نخستین ابزار. فصل یازدهم: نخستین وسایل حمل و نقل، فصل دوازدهم: نخستین ابداعات و اختراعات و فصل سیزدهم: نخستین گاهشماری ها و نگارشها. این کتاب در 319 صفحه به زیور طبع آراسته شده است.

در مقدمه این اثر آمده است: نوع نگرش و سطح شناخت مردم باستان درباره دنیا و کاینات، مسیری پر پیچ و خم را پیموده و روز به روز متحول شده است. از نظرگاه مردمان کهن، که به شیوه خاصی با دنیا اطراف خود ارتباط برقرار می کردند، نخستینها همواره دارای قداست و ارزشی خاص بوده اند. در نگاه آنان، شروع هر پدیده، ابداع و به کارگیری هر ابزاری در دنیا، بدون کمک و کمک خدایان، امری غیر ممکن بود و همین نقش و دخالت ایزدان در آفرینش و پیدایش اشیا و پدیده ها بود که جنبه راز آلودگی و تقدس به آنها می بخشید.

نگارندگان در این کتاب به نخستینهای اساطیر پرداخته اند. آنچه در دنیا خلقت برای نخستین بار ایجاد و خلق شده است. اعم از موجودات زنده مانند انسان و حیوان و یا ابداعاتی مانند انواع ابزار، تندیسها، ورزشها، نگارش ها و انواع هنرها. با آنالیز و تحلیل شروعینه ها و کنار هم قرار دادن باورها و عقاید هر قوم، درباره پیدایش جزییات دنیا هستی و کاینات، نقاط اشتراک و تفاوت ها آشکار می گردد و می توان به یک شناخت کلی از بینش مردم باستان دست یافت.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35929

به "آنالیز نخستین ها در اساطیر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نخستین ها در اساطیر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید