برای تفریح و شب گردی در تهران به کجاها برویم؟

به گزارش مجله سرگرمی، گردش شبانه در تهران

به هر حال، از جمله قراردادهای معین شده برای انسان ها این است که برای روزشان تنها 24 ساعت وقت داشته باشند که مقداری از آن موقع را خوابند، مقداری را به فعالیت های روزانه شخصی و مقداری هم به کار می پردازند. همواره تفریح کردن در تهران آن هم در ساعات انتهایی شب برای خیلی ها مشکل زاست زیرا اصلا لیستی از این که در هنگام شب در کجاها می توانند تا اوقاتی را به تفریح بپردازند، ندارند. اما، گردش شبانه درتهران هم لیست بلند و بالایی دارد هم مکان های جالب انگیز! ما امروز در خبرنگاران می خواهیم تا بهترین مکان ها برای گردش شبانه در تهران را به شما معرفی نماییم پس در ادامه با ما همراه باشید.

برای تفریح و شب گردی در تهران به کجاها برویم؟

خیابان سی تیر

از بهترین خیابان هایی که گویا اصلا از اولش هم برای گردش شبانه در تهران ساخته شده بوده است، خیابان سی تیر است. خیابان سی تیر چند سالی می گردد که خیلی محبوب دل تهرانی هایی شده که علاقه مندند تا در ساعات بامدادی و شبانگاهی به تفریح بپردازند. این خیابان شب زنده دار، در کنار بناهای جذاب و معماری های قدیمی در بافت تهران قدیم قرار گرفته است که همین شاید بر جذابیتش تاثیر بیشتری داشته باشد.

سی تیر نه تنها از لحاظ زیبایی و غنای شهری قابل توجه است بلکه این خیابان به عنوان یکی از اولین مکان های غذاهای مختلف و متونع خیابانی در تهران شناخته می گردد. البته نباید فکر کنید چون غذاهایی که در این خیابان طبخ می گردد خیابانی هستند، کیفیتشان پایین است بلکه بر عکس، کیفیت غذاهای خیابان سی تیر بسیار بالا و منوی غذایی فوق العاده متنوع است و همچنین قیمت غذاها نیز به نسبت کیفیت شان در این خیابان بسیار خوب و به صرفه است.

در گردش شبانه در تهران آن هم در خیابان سی تیر هم غذا بخورید هم دم نوش. یک توصیه! خوردن غذای خیابانی برای خیلی ها تجربه جدیدی است و به همین خاطر به این افراد پیشنهاد میکنیم که وسواس های همیشگی خود را کنار بگذارند.

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش یکی از جدیدترین پارک های شهر تهران است که فضایی متفاوت و مدرن دارد و از صبح تا شب و از شب تا صبح و همه روزه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و تهرانی هایی است که به نظر علاقه مندند تا پاسی از شب را در خیابان بمانند و خوش بگذرانند. این پارک که در اراضی عباس آباد قرار گرفته است، دارای امکاناتی کاملی همچون: رستوران، کافه، فود کورت، سالن آمفی تئاتر، زمین اسکیت و دیگر مکان های تفریحی است.

قرارگیری این پارک در نزدیکی پل طبیعت، بوستان بنادر و بوستان نوروز و پارک طالقانی است که حتی باعث شده است که میزان بازدید از این پارک بیشتر هم گردد. این پارک دارای زمین اسکیت و بوفه و کافه و رستوران است. با دوستان یا خانواده خود در نقاط مختلف پارک آب و آتش بنشینید و از چشم انداز ها و سازه های جالب موجود در این پارک حتی در شب، بهره ببرید.

بام لند

بام لند یا سرزمین بام هم یکی از همان جاهایی است که برای گردش شبانه در تهران جای خوبی است. بام لند در شرق دریاچه خلیج فارس با مساحت 65 هزار متر مربع فضای تجاری و تفریحی شامل مجموعه ای از 12 رستوران، در 3 تیپ با مساحت متوسط 550 متر در دو طبقه است که از طریق رواق ها و واحد های گردشگری به یکدیگر پیوند می خورند.

فضای بام این رواق ها خود تشکیل دهنده تراس هایی برای طبقات بالای رستوران ها خواهد بود که دارای چشم اندازی فوق العاده به دریاچه می باشند. همچنین فضای زیر همکف بام لند به صورت فضایی تفریحی با سه موضوع شهر فرهنگ، شهر سلامتی و شهر موسیقی طراحی شده اند تا بتواند جوابگوی خیلی از استفاده کنندگان باشد.

دریاچه در طول روز و مخصوصاً هنگام غروب و به خاطر حضور برند های تجاری مطرح و رستوران ها و کافی شاپ های ویژه با استانداردهای بین المللی سرو غذا به عنوان حرفه ای ترین مرکز تفریحی و گردشگری در سطح تهران به حساب می آید. پهنه های ساحلی دریاچه خلیج فارس یکی از شاخص ترین و عظیم ترین مجموعه بوستان های تفریحی در کشور را به خود اختصاص می دهد که روزانه نزدیک به 60 هزار نفر به آن سر می زنند.

باغ فردوس

انتخاب بعدی شما برای گردش شبانه در تهران می تواند باغ فردوس باشد. در بخش شمالی خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش و درست همان جا که درختان چنار زیبای آن سر تعظیم فرو آورده اند، باغ و عمارتی قدیمی واقع شده است که قدم زدن در آن یکی از تفریحات رایج مردم و مخصوصا در شب های تهران شده است. با این که در حال حاضر از عمارت شمالی باغ فردوس چیز زیادی باقی نمانده است و فقط عمارت جنوبی آن موجود است اما چنان با شکوه است که هنوز هم خیلی ها را به سمت خود جذب می نماید.

مساحت این باغ 20 هزار متر مربع و مساحت عمارت آن هزار متر مربع می باشد. طول عمارت این باغ 34 متر و عرض آن حدود 26 متر است و از سه طبقه کامل و یک نیم طبقه تشکیل شده است. محوطه باغ فردوس در شب های هر فصلی که به آن سر بزنید؛ جای مناسبی برای شب گردی و تفریحات شبانه در تهران است. در باغ فردوس تعدادی کافه و گالری و سینما وجود دارد که برای تفریح کردن گزینه های خوبی هستند. همچنین اگر قسمت ورودی باغ فردوس به سمت ولیعصر را بیایید، تعدادی رستوران خوب برای شام خوردن نیز در آنجا وجود دارد.

بام تهران

از دیگر مکان هایی که برای گردش شبانه در تهران خیلی پیشنهاد می گردد، مجموعه بام تهران است. مجموعه تفریحی بام تهران یکی از بهترین تفرجگاه های شهر تهران است که مجموعه ای از امکانات تفریحی در آن تجمع نموده اند. اگر به پیاده روی علاقه دارید، بهترین مکان برای شما راستا سلامتی بام تهران است. بدون شک قدم زدن در راستای کوهستانی به دور از هیاهو و آلودگی شهر لذت زیادی دارد.

این راستا حدود 2 کیلومتر است و از پارکینگ مجموعه توچال آغاز شده و تا ابتدای ایستگاه تله کابین توچال ادامه می یابد. اسکیپ روم یا اتاق فرار یکی دیگر از سرگرمی هایی است که به تازگی در مجموعه بام تهران ساخته شده اند. مجموعه اسکیپ روم توچال، در بخش های انتهایی راستاسلامتی و قبل از رسیدن به ایستگاه یکم قرار گرفته است. کابین سینما 5 بعدی و VR بام تهران، سورتمه بام تهران و مجموعه تفریحی بام تهران برخی از امکانات و کارهایی است که شما در تفریح شبانه خود می توانید در بام تهران انجام دهید.

میدان آزادی

میدان آزادی همواره خدا پر از آدم و رهگذر است! هر ساعت شبانه روز هم که باشد فرقی ندارد. میدان آزادی علاوه بر برج زیبایش، شلوغی و هیاهویی مخصوص به خود را دارد. همه جاذبه های داخلی و خارجی برج آزادی یک طرف اما در این میان بساط جگرکی های دور میدان آزادی که تفریح جدیدی برای مردم و مسافران به وجود آورده را نیر باید در یک طر ترازوی جذابیت های این مکان قرار داد. یادتان باشد که قبل از ورودی ترمینال غرب از صف ماشین های پارک نموده کنار خیابان بساط جگرکی ها را پیدا خواهید کرد.

دربند

دربند هم از آن دسته مناطق همواره بیدار تهران است که بسیار برای تفریح و گردش شبانه در تهران بسیار بسیار مناسب است. آلوچه ها و ترشک ها، بلال، رستوران های با صفا و خیلی جاذبه های دیگر دربند در کنار هوای فوق العاده اش که الان سردی دل نشینی هم دارد در کنار یک کاسه آش خیلی تفریح مفرح و جالبی است که شما در تهران در هر ساعتی از روز می توانید آن را تجربه کنید البته شب های دربند یک چیز دیگری است!

بام محک

برای گردش شبانه در تهران حتما نباید دنبال یک جای خیلی شلوغ باشید بلکه، برای تفریح کردن یک فضای آرام به دور از شلوغی نیز می تواند خیلی گزینه مناسبی باشد. اگر دنبال تفریح شبانه آرام در تهران می گشت، به سمت بام محک یا بام دارآباد حرکت کنید. بام محک یک منظره زیبا از بالای تهران در شب به شما نمایش می دهد. اگر قصد وقت گذرانی در این جای آرام را دارید، بهتر است با خودتان چای و خوردنی های دیگری ببرید. در فضای بام محک جایی برای فروش خوراکی وجود ندارد. بام محک از تفریحات شبانه تهران است که برای رفتن به آن بهتر است اتوموبیل شخصی داشته باشید.

فرحزاد

به نظرم فرحزاد احتیاج به شرح اضافه ای ندارد زیرا در زمینه گردش شبانه در تهران فرحزاد یکی از بهترین گزینه های گشت و گذار است.

فرحزد از 3 محله تشکیل شده است: محله فرحزاد بالا در شمال اتوبان یادگار امام، فزحزاد پایین در جنوب اتوبان یادگار امام و محله امامزاده است. ضلع شمالی محله فرحزاد به دامنه های ارتفاعات رشته که البرز منتهی می گردد و ارتفاع 1800 متر از سطح دریا دارد که حد شمالی شهر تهران است.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85318

به "برای تفریح و شب گردی در تهران به کجاها برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تفریح و شب گردی در تهران به کجاها برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید