ایران الگوی مثال زدنی برای خوداتکایی و پیشرفت است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- وزیر آموزش نیجریه با بیان اینکه کشورایران با وجود تحریم ها توانسته به پیشرفت های خوبی در دانش و فناوری دست پیدا کند، گفت: این راه و روش ارزشمند، الگوی مثال زدنی برای کشورهایی است که به دنبال خوداتکایی و پیشرفت هستند.

ایران الگوی مثال زدنی برای خوداتکایی و پیشرفت است

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،آدامو آدامو در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک تحول افتخارآفرین و الگویی ارزنده برای دیگر کشورهاست، افزود: ایران توانسته است پس از انقلاب اسلامی به پیشرفت های علمی و فناوری قابل توجهی دست پیدا کند.

وی افزود: این توانمندی که با استقلال و ایستادگی حاصل شده، به کشورهای در راستا توسعه انگیزه می بخشد و عزم خود را برای تلاش بیش تر و رسیدن به پیشرفت تقویت می کند. در این راه همکاری و تعامل علمی و فناورانه با ایران به ویژه در حوزه فناوری های پیشرفته این روند را سرعت می بخشد.

آدامو با بیان این که بخش قابل توجهی از ظرفیت های نیجریه در حوزه نفتی است، فناوری های حوزه نفت و پتروشیمی را یکی از حوزه هایی دانست که می تواند در تعامل ایران و نیجریه شکوفا شود.

وی گفت: توجه عمده کشورهای آفریقایی به توانمندی های ایران است زیرا این کشور توانسته است با وجود تحریم و محدودیت ها به کمک استقلال و ایستادگی پیشرفت های مطلوبی در حوزه دانش، فناوری و همچنین اقتصادی برسد. بنابراین آماده هستیم تا در حوزه های گوناگون فناوری، همکاری خود با ایران را گسترش دهیم.

**نقطه تحول ایران، جهش از نفت محوری به دانش بنیانی

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این دیدار، تحول ایران از کشوری نفت محور به دانش بنیان را نقطه جهش کشورمان دانست و گفت: ایران در کنار بهره مندی از سرمایه های عظیم و ارزنده زیرزمینی خود، از نوآوری و دانشجویان تحصیل کرده به عنوان سرمایه ارزنده دیگری بهره می جوید؛ لازم است تا کشورهایی که منابع زیرزمینی را به عنوان محور نخست حیات اقتصادی خود می شناسند، نگاهی تازه به این سرمایه غیرملموس و ارزشمند داشته باشند.

وی، محقق شدن زیست بوم مشترک همکاری های فناورانه ایران و دیگر کشورها را به کمک فعالان دانشی و فناوری ممکن دانست و گفت: تعامل میان کشورها از راستا سرمایه گذاران، فعالان دانش بنیان و استارتاپی عبورمی کند و دولت ها باید با کمک به ایجاد پارک های علم و فناوری، کارخانه های نوآوری، مراکز رشد، شتاب دهنده ها و بسترهای تبادل دانش و فناوری به صورت مشترک این راستا را هموار و برای عبور قطار تعامل های علمی و فناوری، ریل گذاری کنند.

علمی ** 1836 **1485

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21627

به "ایران الگوی مثال زدنی برای خوداتکایی و پیشرفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران الگوی مثال زدنی برای خوداتکایی و پیشرفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید