ایجاد فروشگاه های اینترنتی صنایع دستی برای هر شهرستان تعریف شد

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ایجاد فروشگاه های اینترنتی صنایع دستی برای هر شهرستان تعریف شد.

ایجاد فروشگاه های اینترنتی صنایع دستی برای هر شهرستان تعریف شد

از راه اندازی آنلاین شاپ ها در شرایط کرونایی تا احیای صنایع دستی شهرستانها

حسین عباس زاده اظهار کرد: صنعتگران خراسان جنوبی در سال جهش فراوری طرح هایی را آغاز نموده اند و امیدوار هستیم با همت این هنرمندان خسارت های ناشی از کرونا جبران گردد.

وی اعلام کرد: نوروز هر سال بیش از یک میلیارد تومان فروش صنایع دستی در استان داشتیم که امسال شیوع ویروس کرونا فروش آن را به صفر نزدیک کرد. با این وجود صنعتگران استان در سال جهش فراوری طرح هایی را آغاز نموده اند و امیدوار هستند که خسارت های ناشی از کرونا جبران گردد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از مزیت های ویروس کرونا استقبال فعالان صنایع دستی از فضای مجازی بود که با استفاده از فروشگاه های آنلاین اقدام به فروش محصولات خود کردند و با وجود همه مسائل از فروردین ضرباهنگ فروش در فضای مجازی شدت گرفت، اما هنوز آماری در این خصوص جمع بندی نشده است.

عباس زاده اضافه نمود: گرچه ارتباط با فروشگاه های آنلاین فروش صنایع دستی رونق گرفته اما کافی نیست، لذا برپایی نمایشگاه، فروشگاه و حضور گردشگران پتانسیل بهتری برای معرفی و فروش صنایع دستی است.

وی با اشاره به تدوین برنامه سالانه صنایع دستی استان برای هر شهرستان گفت: این برنامه با توجه به کمیت و اعتبار مورد احتیاج تعریف شده و تا خاتمه سال براساس اقداماتی در حوزه صنایع دستی دنبال خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، آموزش مقدماتی و تکمیلی آموزش شاغلان در تمامی رشته ها به خصوص رشته های مزیت دار را از برنامه های پیش رو حوزه صنایع دستی استان برای سال جهش فراوری برشمرد و اعلام کرد: ثبت میراث ناملموس در حوزه صنایع دستی و مردم شناسی نیز از دیگر برنامه هایی است که با قوت دنبال خواهد شد.

عباس زاده با بیان اینکه تجهیز کارگاه های مزیت دار در همه شهرستان ها از برنامه های امسال است، اضافه نمود: برای روستای خراشاد نیز 180 میلیون تومان اعتبار جذب شده که صرف تجهیز و راه اندازی مرکز آفرینش ها، پژوهش و آموزش نساجی سنتی خراسان جنوبی می گردد که با همکاری آموزش و پرورش خراسان جنوبی راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست های تخصصی، استفاده گردشگران کتابخانه نساجی و ایجاد پایگاه نساجی سنتی در این مرکز از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به ملی شدن مله خوسف گفت: بدنبال جهانی شدن این پرونده هستیم و 200 میلیون تومان برای فعال شدن دبیرخانه مله خوسف در حال ابلاغ است.

عباس زاده با اشاره به اعطای 200 فقره تسهیلات مستقل به ارزش 10 هزار میلیون ریال در سال گذشته ادامه داد: رقم تسهیلات پشتیبان حوزه صنایع دستی نیز برای 10 فقره 8 هزار میلیون ریال بوده که انتظار می رود این تسهیلات تا خاتمه امسال برای هر شهرستان قابل توجه باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز آموزش موقت و سیار نیز از برنامه های امسال در حوزه صنایع دستی استان است، اعلام کرد: 10 بازارچه صنایع دستی نیز در نقاط مختلف استان در حال ایجاد است که بعضی از این بازارچه ها به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و پیش بینی می گردد تا خاتمه سال تمامی این بازارچه ها به بهره برداری برسد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال بخاطر شیوع کرونا بازارچه ها و نمایشگاه های صنایع دستی برگزار نشده، اما امیدواریم بعد از عبور این بحران نمایشگاه ها به صورت فشرده برگزار گردد.

عباس زاده با بیان اینکه پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نیمه اول آذر در استان برگزار می گردد، گفت: راه اندازی فروشگاه های صنایع دستی هم یکی از اولویت هاست، بطوریکه 33 فروشگاه فعال در سطح استان داریم که بیشتر مربوط به شهر بیرجند است.

وی با تاکید بر احیای صنایع دستی فراموش شده در هر شهرستان به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار امسال گفت: استانداردسازی مواد اولیه و تجهیزات، ایجاد و راه اندازی خانه های صنایع دستی نیز امسال در دستور کار واقع شده است.

عباس زاده از پیشنهاد ایجاد سرفصلی برای رشته توبافی در کار و دانش اطلاع داد و اضافه نمود: امیدواریم بعد از اخذ مجوز این کد رشته تحصیلی از اول مهر ثبت نام و اجرایی گردد.

عباس زاده از فعال بودن 25 رشته صنایع دستی در استان اطلاع داد و یادآور شد: تا به امروز 80 رشته صنایع دستی شناسایی شده که هر ساله تعدادی از آن احیا می گردد.

وی با اشاره به ثبت اطلاعات هفت هزار نفر در سامانه صنایع دستی استان گفت: حدود 300 نفر از این تعداد بیمه صنایع دستی هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال اتحادیه صنایع دستی در سربیشه افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: به این ترتیب آمار اتحادیه های صنایع دستی استان به دو مورد می رسد.

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 148148

به "ایجاد فروشگاه های اینترنتی صنایع دستی برای هر شهرستان تعریف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد فروشگاه های اینترنتی صنایع دستی برای هر شهرستان تعریف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید