اولین جشنواره ریواس در شهر ریوش کوه سرخ کاشمر برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، اولین جشنواره ریواس در شهر ریوش از توابع بخش کوه سرخ شهرستان کاشمر با هدف برندسازی و آشنایی بیشتر مسافران و گردشگران با این محصول خاص منطقه کوه سرخ برگزار گردید.

اولین جشنواره ریواس در شهر ریوش کوه سرخ کاشمر برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مدیر میراث فرهنگی کاشمر ضمن اعلام این خبر اضافه کرد: امروزه رویداد سازی در حوزه گردشگری یکی از فاکتورهای اصلی جذب گردشگر و برندسازی در این حوزه است.

رضا یوسفی ادامه داد: برگزاری جشنواره هایی این گونه یاری شایانی به معرفی محصولاتضض محلی و معرفی منطقه و توانمندی های آن به سایرین خواهد داشت.

یوسفی اضافه کرد: همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی در کنار این جشنواره و فروش محصولات فراوریی این مناطق در حاشیه این جشنوارها یاری شایانی به بحث رونق فراوری در مناطق مذکور می نماید.

به گفته وی، گیاه ریواس محصولی است که در کوهستان های منطقه کوهسرخ با مشقت فراوان و به همت برداشت کنندگان ریواس این مناطق به عمل آمده و به بازار عرضه می گردد.

یوسفی اظهار کرد: مردمان سخت کوش منطقه کوهسرخ در فصل بهار با چیدن این گیاه و پرورش ریواس کوشش در عرضه ریواسی با کیفیت به بازار دارند.

او ادامه داد: اولین مراحل پرورش گیاه ریواس از مرداد ماه آغاز و تا فروردین ماه سال بعد که مرحله برداشت می باشد ادامه دارد.

هم چنین فرماندار کاشمر در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: باید پتانسیل گردشگری منطقه کوهسرخ تقویت گردد.

وی یکی از این اقدامات سازنده در راستای تقویت پتانسیل گردشگری منطقه رویداد سازی فرهنگی و توجه به مقوله میراث معنوی منطقه دانست.

محمدعلی نبی پور ضمن اشاره به اینکه گردشگری در حال حاضر در منطقه کوهسرخ صندلی ویژه ای دارد با اشاره به احداث اقامتگاه های بوم گردی در منطقه از آن ها به عنوان اتفاقات خوبی که در حال شکل دریافت است یاد کرد.

وی اضافه کرد: در جریان این هویت سازی قطعاً حضور گردشگران و بهره برداری این اقامتگاه ها از حضور گردشگران نتیجه قابل قبولی در پی خواهد داشت.

در اولین جشنواره ریواس شهر ریوش که با استقبال پرشور مردم و خصوصاً گردشگران روبه رو شد اجرای بازی های آیینی اجرای موسیقی محلی توسط هنرمندان منطقه کوهسرخ و همچنین برگزاری کارگاه های پرورش ریواس توسط جهاد دانشگاهی برگزار گردید.

غرفه های مربوط به عرضه محصولات محلی که از ریواس تشکیل شده اند به همراه سبزی های بومی و محلی. این منطقه از بخش هایی بود که در حاشیه این جشنواره و در فضای نمایشگاه برگزار گردید.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40599

به "اولین جشنواره ریواس در شهر ریوش کوه سرخ کاشمر برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جشنواره ریواس در شهر ریوش کوه سرخ کاشمر برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید