اوباما در راستا ستاره شدن ، ملکه ادبیات غیرداستانی

به گزارش مجله سرگرمی، با فروش 1.4 میلیون نسخه ای کتاب شدن در نخستین هفته ورود به بازار، تردیدها درباره سرنوشت و آینده میشل اوباما در دوران زندگی پس از خروج از کاخ سفید کم شده است.

اوباما در راستا ستاره شدن ، ملکه ادبیات غیرداستانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، هر چند بعضی معتقدند میشل همچنان زیر سایه باراک اوباما روزگار می گذراند اما کمتر کسی انتظار داشت او کمتر از دو سال پس از بیرون آمدن از کاخ سفید به ملکه دنیای ادبیات غیرداستانی تبدیل گردد. نخستین بانوی اول رنگین پوست تاریخ آمریکا حالا یک پدیده ادبی است که با شدن هفته ها در صدر جدول پرفروش ها ایستاده و با حضورش در تور معرفی کتاب، استادیوم ها را پر نموده است.

درست است که پس از مرگ فرانکلین روزولت در 1945، بیوه او النور تا مقام رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بالا رفت اما بیوه جان اف کندی دو دهه ویراستار کتاب بود. هیلاری کلینتن هم چهره ای سرشناس در دنیای سیاست و حزب دموکرات آمریکا بود و علاوه بر حضور در مجلس نمایندگان، یک دوره وزیر امور خارجه در دولت اباما شد و دو دوره هم برای ورود کاخ سفید و نشستن روی جایگاه ریاست جمهوری کوشش کرد.

در این میان، آنچه بیش از همه بانوان اول آمریکا جلب توجه می نماید سرنوشت میشل اوباماست. کتاب او شدن از پرفروش ترین کتاب های یک دهه اخیر است و برای 47 روز پیاپی در آمازون در صدر پرفروش ها قرار داشته است؛ طولانی ترین حضور پس از سال 2012 و کتاب پنجاه طیف خاکستری. هر چند شدن خیلی کوتاه صدرنشینی را به رقیبان خود واگذار کرد اما همچنان شماره یک بخش غیرداستانی است.

میشل اوباما روز 14 آوریل برای معرفی کتاب خود به استادیوم اُ2 می رسد و با یکی از مهم ترین مجریان تلویزیون یعنی استفن کولبرت درباره شدن مصاحبه می نماید. شهرت بانوی اول پیشین چنان فراگیر شده و خودش به اندازه ای محبوب است که مردم برای دیدن تابلوی پرتره اش به نگارخانه ملی پرتره در واشنگتن هجوم برده اند. بر اساس آخرین آمارها، تعداد بازدیدکنندگان از این نگارخانه در سال 2018 یک میلیون نفر بیش از 2017 بود.

اوباما در شبکه اجتماعی توییتر 12.2 میلیون نفر دنبال کننده دارد؛ حدود 12 میلیون بیش از لورا بوش و 600 هزار نفر بیش از ملانیا ترامپ. میشل اوباما در 55 سالگی تازه در نخستین گام های راستا ستاره شدن است و نظرسنجی ها نشان می دهد اگر همین امروز در انتخابات ریاست جمهوری با دونالد ترامپ شرکت کند، به احتمال فراوان برنده می گردد. هر چند خودش بارها گفته قصد ندارد وارد دنیای سیاست گردد.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15348

به "اوباما در راستا ستاره شدن ، ملکه ادبیات غیرداستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما در راستا ستاره شدن ، ملکه ادبیات غیرداستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید