انگلیس: با محدود کردن چین مردم دنیا آزادی بیشتری خواهند داشت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ساندی تایمز، لیز تراس، وزیر امور خارجه نو انگلیس در سخنانی اعلام نموده که بدنبال مجموعه ای از ائتلاف های امنیتی نو، مشابه پیمان آکوس برای تقویت غرب در برابر بازیگران بدخواه است.

انگلیس: با محدود کردن چین مردم دنیا آزادی بیشتری خواهند داشت

وزیرخارجه انگلیس بعلاوه تاکید نموده که لندن میخواهد ائتلافی با هند، ژاپن و کانادا به منظور حفاظت از کریدورهای تجاری تشکیل دهد، مشابه توافق نامه آکوس که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با آمریکا و استرالیا در ماه گذشته امضا کرد.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه گفت: نظم دنیا دموکراتیک با یک انتخاب فاحش روبرو است… ما یا باید در برابر بازیگران بدخواه عقب نشینی و تعدیل کنیم… یا با هم متحد شویم و آرمان آزادی را دنبال کنیم.

تراس بعلاوه اضافه کرد که او مأموریت دارد تا به اسم وزیر خارجه انگلیس، ترویج قوانین مبتنی بر نظم بین المللی و اطمینان از استانداردهای فناوری دنیای را دنبال کند، هرچند با محدود کردن چین مردم دنیا آزادی بیشتری خواهند داشت.

این در حالیست که انگلیس برای دوره پسابرگزیت قصد داشت و همچنان هم دارد که به بزرگترین شریک تجاری چین در اروپا تبدیل گردد. در جریان آخرین سفر رئیس جمهوری چین به انگلیس، یک بسته سرمایه گذاری به ارزش 62 میلیارد دلار میان دو طرف تکمیل شد تا انگلیس به بزرگترین شریک تجاری اروپایی چین تبدیل گردد.

یکی از آنها قرارداد 18 میلیارد پوند ساخت نیروگاه هسته ای هینکلی پوینت واقع در منطقه سامرست در سواحل جنوب انگلیس است که برق شش میلیون خانوار انگلیسی را تأمین می نماید و بخش مهمی از فاینانس آن بر عهده چین است.

در ضمنً قراردادهایی میان دو کشور در بخش نفت و گاز امضا شده است که ارزش آن 12 میلیارد پوند برآورد می گردد.

بعلاوه گفته شده قراردادهایی در عرصه های گسترده ای همانند بهداشت، امور اقتصادی، خرده فروشی، صنایع، انرژی، فن آوری، هوا و فضا، آموزش و پرورش و خدمات بانکی به امضای طرفین رسید.

چین و انگلیس پیش از اختلافات اخیر معتقد بودند که وارد عصر طلایی از روابط میان خود شده اند. بر همین اساس انگلیس ذخیره یوانی خود را به 35 میلیارد دلار رساند تا با این ذخیره از فعالیت شرکت های خود در برنامه راه ابریشم چین حمایت کند.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160598

به "انگلیس: با محدود کردن چین مردم دنیا آزادی بیشتری خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: با محدود کردن چین مردم دنیا آزادی بیشتری خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید