انهدام بزرگترین باند سرقت مأمورنما های میلیاردی در پایتخت

به گزارش مجله سرگرمی، جانشین پلیس آ گاهی پایتخت، گفت: بزرگترین باند سرقت مأمورنما های میلیاردی که اقدام به ده ها فقره سرقت از اتباع خارجی نموده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

انهدام بزرگترین باند سرقت مأمورنما های میلیاردی در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بزرگترین باند سرقت مامورنما های میلیاردی که اقدام به ده ها فقره سرقت از اتباع خارجی نموده بودند با کوشش ماموران پلیس آ گاهی پایتخت شناسایی و منهدم شدند.

سرهنگ داود فرد جانشین پلیس آگاهی پایتخت در مقر پلیس آ گاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق گفت: از ابتدای امسال در جریان وقوعاتی در سطح شهر تهران شدیم که بعضی اتباع خارجی به پلیس ا. علام کردند که توسط چند نفر مامور نما تحت سرقت نهاده شدند.

وی گفت: با توجه به افزایش وقوعات تیم ویژه ای مشغول رسیدگی به این پرونده شدند؛ شناسایی مالباختگان برای پلیس اهمیت ویژه ای داشت؛ در این راستا تمام سرقت ها مورد کاوش نهاده شد تا درنهایت اعضای این باند را که در قالب سه باند حرفه ای عمل می کردند شناسایی و درنهایت هفت نفر از اعضای این باند را که در تهران و البرز سکونت داشتند شناسایی کنیم.

سرهنگ کارآگاه فرد با اعلام این مطلب که 20 مورد سرقت این افراد شناسایی شده به ارزش ریالی سرقت ها اشاره نمود و گفت: ارزش سرقت ها بالغ بر 15 میلیارد ریال ارزیابی شده است.

وی به شگرد سارقان پرداخت و گفت: سارقان، سوژه ها را شناسایی نموده و در فرصتی مناسب به عنوان مامور جلو رفته و آن ها را متوقف می کرند؛ با بهانه های مختلف از جمله اینکه اموالشان مضنون به قاچاق است یا خودشان مضنون به همکاری با گروه تروریستی داعش اند و بهانه های اینچنینی مبادرت به بازرسی بدنی، خودرو و وسایل همراه توریست ها می کردند.

جانشین پلیس آگاهی پایتخت عمده مالباختگان را توریست هایی با ملیت های سوری، عراقی و ترکیه ای دانست و گفت: با توجه به شگرد سارقان و فعالیت آن ها در استان های گردشگری احتمال وقوع سرقت از اتباع خارجی دیگر کشور ها نیز متصور است.

وی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه آیا سارقان لباس پلیس پوشیده و با چراغ گردان یا تجهیزات پلیسی اقدام به سرقت می کردند گفت: هیچکدام از سارقان، لباس پلیسی نداشتند؛ از خودرو های معمولی همچون پژو 405، پرشیا، پراید و در بعضی موارد از یک خودرو شاسی بلند استفاده می کردند، اما تجهیزات پلیسی از جمله بی سیم و دستبند همراه داشتند؛ کارت شناسایی جعلی نیز مشاهده نکردیم، اما یکسری کارت هایی به همراه داشتند که آن ها را به سوژه ها نشان داده و متوقف می کردند.

سرهنگ فرد درخصوص سابقه دار بودن اعضای این باند گفت: یک نفرشان در ترکیه سابقه دستگیری و در ایران سابقه کیفری داشته است.

جانشین پلیس آگاهی پایتخت، گفت: با توجه به قومیت افراد این باند، آن ها به زبان های فرانسوی، انگلیسی و عربی و ترکی در حد برطرف احتیاج تسلط داشته و از اتباع خارجی از هزار تا 6 هزار دلار سرقت نموده اند؛ مالباختگان هم توریست بودند و هم افرادی که به ترانزیت کالای تجاری مشغول بودند.

وی اضافه کرد: خودرو های توقیف شده از این باند متعلق به خودشان است که پلاک خودرو را با پوشش های خاصی ناخوانا نموده و تغییر می دادند.

سرهنگ فرد در پاسخ به دیگر پرسش فارس درخصوص شگرد سرقتشان، گفت: در فرصت مناسب هنگام بازرسی بدنی یا بازرسی اموال خودرو به شیوه کف زنی سرقت را انجام داده و از محل متواری می شدند.

جاده های مواصلاتی همچون اتوبان آزادگان و مکان هایی همچون مقابل هتل ها ترمینال ها، بیمارستان ها و فرودگاه را از جمله محل سرقت و کف زنی این باند سارقان اعلام و بیان داشت: توریست ها اموال قیمتی از جمله دوربین و ارز به همراه دارند؛ این دسته از سارقان در گروه های سه نفره توریست هایی را که به صورت تک نفره یا دو نفره شناسایی می کردند مورد سرقت قرار می دادند.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه یکی از شگرد های سارقان تحت عنوان مامور است در مواجهه با افرادی که خود را مامور معرفی می نمایند حتما کارت شناسایی آن ها را چک نموده و در صورتی که به آن ها شک کردند حتما با پلیس 110 تماس بگیرند.

انتشار تصویر بدون پوشش متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر شده است

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58302

به "انهدام بزرگترین باند سرقت مأمورنما های میلیاردی در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام بزرگترین باند سرقت مأمورنما های میلیاردی در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید