استقلال به خودش باخت نه تراکتور، آقایان زنوزی و گل محمدی! حالا حرفی برای گفتن دارید؟

به گزارش مجله سرگرمی، اکبر کارگر جم گفت: آقایانی که می گفتند می خواهند استقلال را قهرمان نمایند الان کجا هستند جواب اتهامات ناروایشان را بدهند؟ حق شکایت برای باشگاه محفوظ است.

استقلال به خودش باخت نه تراکتور، آقایان زنوزی و گل محمدی! حالا حرفی برای گفتن دارید؟

گروه ورزشی خبرنگاران، در روزهای پیش از فینال و از همان شبی که استقلال دربی را در ضربات پنالتی برنده شد و به فینال رسید موجی از هجمه علیه این تیم براه افتاد که ابتدا یحیی گل محمدی به آن دامن زد. سرمربی پرسپولیس معتقد بود قرار است استقلال را قهرمان نمایند و پیرو این اتهام زنوزی مالک باشگاه تراکتور و ساکت الهامی سرمربی این تیم هم چنین ابهاماتی را به مصاحبه ها و پست هایی که در فضای مجازی منتشر کردند براه انداختند ولی در نهایت استقلال از گردونه رقابتها حذف شد و در فینال باخت.

اکبر کارگر جم بازیکن اسبق استقلال در گفت و گو با دانشجو، درباره ملاقات فینال و شکست استقلال به ضعف دروازه بانی و خط دفاعی انتقاد کرد و معتقد بود فرهاد مجیدی نباید در این برهه استعفا می کرد و به سعادتمند حق می داد قبل از دربی برای حل مسائل اقتصادی راهی ایتالیا گردد.

متن این پرسش و پاسخ را در ادامه می خوانید:

* آقای کارگر جم! استقلال فینال را باخت؟

- به هر حال هر بازی یک بازنده دار که این بار استقلال بازنده فینال بود. استقلال عنوان دار ترین تیم در تاریخ مسابقات جام حذفی است ولی این بار به بعضی مسایل خودش باخت نه تراکتور.

* یعنی تراکتور نمی توانست استقلال واقعی را شکست بدهد؟

- با همه احترامی که برای این تیم و هوادارانش قایل هستم و بابت این برد و قهرمانی هم به آنها تبریک می گویم ولی عواملی دست به دست هم دادند تا این باخت شکل بگیرد.

* در این باره بیشر شرح می دهید؟

- یکی از آنها ضعف مفرط دروازه بانی در استقلال بود. متأسفانه دروازه بان ما روی گل اول و سوم به شدت مقصر بود و گلهای ساده ای خورد. تراکتور یکی دو موقعیت داشت و سه بار دروازه ما را باز کرد.

* ایراد به مربی دروازه بانان هم وارد است؟

- وقتی دروازه بانی دو سال قبل کلین شیت هایش در ایران رکورد می شکند تعیین است که انتقاد به مربی دروازه بانانش بیراه است. حسینی همان حسینی است و نه دستش قطع شده نه چشمانش ضعیف شده اند ولی او رقیب ندارد. مربی با دروازه بانی که انگیزه ندارد چکار می تواند بکند؟ حسینی اگر این شرط را واقعا گذاشته باشد که نباید رقیب جدی در استقلال داشته باشد اول به ضرر خودش کار نموده بعد استقلال. او الان با این کارنامه و این همه باخت و گل خورده پرونده خودش را سیاه نموده است. از طرفی باید به مدیرانی ایراد گرفت که چنین قراردادهایی را می بندند. البته نباید از ضعف خط دفاعی استقلال هم غافل شد.

* چطور؟

- وقتی یک بازیکن سن و سال دار مانند دژاگه می رود و از وسط مدافعان ما توپ دزدی می نماید تا با دروازه بان تک به تک گردد یعنی دفاع استقلال ضعیف است. وقتی یک ارسال می گردد و هیچ کس توپ را دفع نمی نماید و بازیکن حریف از زاویه بسته گلزنی می نماید ایراد به دفع هم هست که پس تیر دوم را چه کسی باید بگیرد؟ استقلال علاوه بر دروازه بانی همسطح یا حتی بالاتر از حسینی نیازمند جذب چند مدافع هم هست.

* دیگر عوامل این باخت چه بودند؟

- متأسفانه جوی که علیه تیم استقلال براه افتاد هم در این باره بد بود. چرا سرمربی تیم رقیب باید به استقلال اتهام بزند که می خواهند استقلال را قهرمان نمایند؟ الان استقلال قهرمان شده یا تراکتور!؟ زنوزی و گل محمدی هم چنین اتهاماتی را زدند. البته هموار پشت سر تیم های عظیم حرف و حدیث زیاد است ولی این اتهامات باید پیگیری گردد و کمیته انضباطی فدراسیون چرا در این باره اقدامی نمی نماید؟ همین ذهنیت برای داور و سایر آنهایی که درباره تیم در جریان بودند هم ایجاد می گردد و ممکن است در تصمیم سازی هایشان تأثیر بگذارد. ممکن است داور یک صحنه خطای پنالتی 70 به 30 را هم سوت نزند که مبادا فردا از سوی هواداران تراکتور متهم به قضاوت یکسویه گردد! در صورتی که اگر چنین جو رسانه ای راه نیندازند بازی در کمال عدالت برگزار می گردد.

* به نظر شما سفر سعادتمند پیش از دربی درست بود؟

- او مدیر است و وقتی می داند می تواند با مذاکره، بار سنگین بدهی 2میلیون دلاری را از دوش باشگاهش بردارد. پس باید تلاشش را بکند. استقلال فقط یک دربی نیست و دوباره از فردا باید به راهش ادامه بدهد مانند ما که در دهه 40 و 50 برای این تیم زحمت کشیدیم و بازی کردیم. مگر چرخ جهان متوقف می گردد!

* اما همین موضوع باعث استعفای فرهاد مجیدی و شوک به تیم شد؟

- اینجا باید از فرهاد مجیدی ایراد گرفت که حرفه ای رفتار نکرد. البته یک مقدار حق دارد ولی او جوان است و ممکن است احساسی تصمیم بگیرد. او می تواند بماند و کنار استراماچونی کار یاد بگیرد و آینده ساز نیمکت مربیگری استقلال باشد.

* استقلال در حالی امروز دنبال سرمربی جایگزین برای مجیدی است که رقبایش در حال یارگیری هستند! این تیم هنوز یارگیری ننموده است؟

- حتم دارم پشت پرده اقداماتی در حال اجرا شدن است.

* با این شرایط فکر می کنید استقلال در لیگ قهرمانان آسیا چه می نماید؟

- بیشتر نگران خط دفاعی و دروازه بان تیم مان هستم. ما در خط هافبک و حمله خیلی نقطه ضعف نداریم ولی در خط دفاعی شرایط بدی داریم. اینقدر در این پست جابجایی و محرومیت و مصدومیت داشتیم که دو نفر هماهنگ ثابت نداریم که 5 تا بازی متوالی پشت سر هم کنار هم بازی نموده باشند. دروازه بانی مان هم که این شرایطش است. امیدوارم تا 10 روز بعد یک دروازه بان خوب به استقلال بیاید. دروازه بانی همواره نقطه قوت هر تیمی به ویژه استقلال بوده است.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108363

به "استقلال به خودش باخت نه تراکتور، آقایان زنوزی و گل محمدی! حالا حرفی برای گفتن دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال به خودش باخت نه تراکتور، آقایان زنوزی و گل محمدی! حالا حرفی برای گفتن دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید