آمریکا پایگاه جدید در استرالیا می سازد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر خارجه استرالیا امروز (سه شنبه) گفت، آمریکا در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک زیرساخت دیگر نظامی در استرالیاست.

آمریکا پایگاه جدید در استرالیا می سازد

ماریس پین، وزیر خارجه استرالیا همچنین گفت، در صورتی که کنگره آمریکا مبلغ 211،5 میلیون دلار برای نیروی دریایی این کشور را تایید کند، این زیرساخت جدید ساخته می گردد.

برنامه ها برای ایجاد یک جای پای بزرگتر آمریکا در استرالیا در زمانی مطرح می گردد که متحدان غربی ایالات متحده به شدت نگران اقدامات چین در گسترش نفوذش در منطقه پاسیفیک هستند.

این مقام ارشد دیپلماتیک استرالیا به شبکه خبری اسکای نیوز گف: ساخت این تاسیسات جدید به حمایت از ابتکار عمل وضعیت نیروی نظامی استرالیا می پردازد. دو کشور در سال 2011 به توافقی در زمینه تقویت و گسترش روابط و همکاری دفاعی رسیدند.

این ابتکار عمل ها شامل به خدمت دریافت 2500 تفنگدار ویژه نیروی دریایی آمریکایی در استرالیا به صورت سالانه برای آموزش نیروهای این کشور، تمرین ها و آموزش های مشترک و مرتب بین نیروی هوایی دو کشور می گردد.

این مقام استرالیایی نگفت که هدف از ساخت این زیرساخت نظامی از سوی آمریکا چیست اما رسانه های استرالیایی اوایل ماه جاری میلادی گزارش دادند، آمریکا به دنبال ساخت یک بندر جدید در نزدیکی داروین، مرکز قلمروی شمالی استرالیا است.

تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا به صورت سالانه و برای آموزش در پایگاهی در داروین مستقر هستند.

مدیر برنامه امنیت ملی در دانشگاه لا تروب، گفت: این بندر تکه مفقوده توافق نظامی آمریکا با استرالیا است.

اگر آمریکا یک بندر در داروین ایجاد کند، در نزدیکی بندر داروین خواهد بود که گروه تولیدی لندبریج چین نیز آن را برای مدت 99 سال از 2015 به اجاره خود درآورده و همین امر باعث دلخوری ایالات متحده شده است.

تنش بین واشنگتن و پکن از انتخابات 2016 ریاست جمهوری ایالات متحده که دونالد ترامپ در آن پیروز شد، شدت گرفته؛ فردی که جنگ تجاری با چین را به راه انداخت و از طرفی هم افزایش رزمایش های نظامی در منطقه آسیا و پاسیفیک از سوی چین بر این تنش شدت بخشیده است. ، ایسنا

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34681

به "آمریکا پایگاه جدید در استرالیا می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا پایگاه جدید در استرالیا می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید